Avatar billede coldfusion Nybegynder
07. juli 2005 - 00:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DVD drev defekt?

Hejsa jeg har lige sat et dvd drev (Plextor PX-130A) i min vens computer (Dell Dimension 4600) og den har ingen probs med at læse fra diverse spil cd'er han har men da jeg ville prøve med en dvd-film (købt i DK) spørger den mig hvad jeg vil foretage mig og jeg vælger at starte filmen op i Medieplayer 10, men så kommer der en fejl meddelelse:
"Windows medie player kan ikke afspille denne dvd-video. Åben skærm i kontrolpanel, og formindsk derefter indstillingerne for skærmopløsning og farveindstilling. Klik på flere oplysninger for at få adgang til DVD trobleshooter."

Dette syntes jeg er helt hen i skoven da Jeg har instaleret de nyeste Nvidia drivere (77.72) til hans Geforce 5200 kort der er desuden instaleret directX 9.0c

ps. Køre 1024x768 - 32bit - 75Hz

Hvad kan der være galt?
Avatar billede ladyhawke Novice
07. juli 2005 - 01:14 #1
codecs måske?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
07. juli 2005 - 01:33 #2
Jeg tror også det er et codec problem.

Prøv at hente dette program: http://www.cliprex.com/cliprex_video_software_-_products/free_dvd_video_software_products/cliprex_ds_dvd_player_-_free.html

det er et gratis DVD player program - jeg har ikke selv haft lejlighed til at afprøve det.

Det tyder ikke på at det er DVD drevet der er defekt - come on - det er jo en Plextor DVD - de går ikke bare i stykker ;o)
Avatar billede coldfusion Nybegynder
07. juli 2005 - 01:38 #3
jamen det vil jeg prøve imorgen når jeg skal ned til ham igen.. takker for svarene håber de virker :)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
07. juli 2005 - 02:34 #4
Det er jeg næsten sikker på at det gør, for - det er jo en Plextor.. bevares - de kan da have lavet en fejl, og så skal den byttes, men der BURDE ikke være nogen problemer, selvom DELL ellers siger at det kun er deres hardware der kan sidde i deres maskiner (måske ikke ligefrem SAGT det på den måde, men ...)
Avatar billede boxer Nybegynder
07. juli 2005 - 07:14 #5
Download evt. Gspot: http://www.headbands.com/gspot/download.html
Load filmen med programmet og det fortæller dig om du har de nødvendige codecs.

Nvidia's nyeste driver kan give problemer nogle steder. Prøv at hente en lidt ældre fra dette arkiv: http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html

Et link til Windows media player codec: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/format/codecdownload.aspx
Avatar billede boxer Nybegynder
07. juli 2005 - 07:21 #6
Du kan også vælge at afspille med en anden player som ofte er installeret med andre programmer som f.eks InterVideoDVD eller Nero Showtime.