Avatar billede jthyge Mester
06. juli 2005 - 21:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skærm gået kold, kan det være software?

Hej

Jeg sad lige og legede med en pauseskærm, og satte opløsningen meget højt. Da jeg ville se pauseskærmen med denne opløsning gik skærmen kold.

Så nu virker den overhovedet ikke. Der kommer ikke engang billede under opstart af computer.

Power knappen lyser ikke engang!

Kan det være noget software der er ændret i skærmen fordi jeg prøvede med den høje opløsning?

/Jthyge
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. juli 2005 - 21:20 #1
det er en mulighed - ofte synes jeg skærmen først begynder at se underlig ud inden den ryger
hvad er det for en skærm - så kan vi jo finde ud af hvad den skal kunne klare.
har du mulighed for at prøve at sætte en anden skærm til og se hvordan det går
Avatar billede jthyge Mester
06. juli 2005 - 21:27 #2
Har desværre ingen anden skærm. Det er en Proview, en billig en fra bilka ;-(
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
06. juli 2005 - 22:33 #3
Nej, det er næppe softwaren den er gal med efter det du skriver. Det er nok skærmen. Har du nogen mulighed for selv at tjekke om sikringen er gået i strømforsyningen på den?
Avatar billede john.doe Nybegynder
07. juli 2005 - 08:41 #4
Starter din pc overhovedet????
Kommer der et beep under opstart??
Hvis der ikke kommer et beep, ja så er det helt sikkert at
du ikke får billed på skærmen.
Hvis der ikke er et beep, så skal du have kikket din hardware efter,
for at finde det som er gået kold.
Avatar billede jthyge Mester
07. juli 2005 - 14:54 #5
Computeren starter fint, logger endda på messenger!

Jeg vil lige se om sikringen er sprunget!
Avatar billede jthyge Mester
07. juli 2005 - 15:21 #6
Sikringen er ikke sprunget.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. juli 2005 - 17:36 #7
hmm- du må nok få fat i en anden skærm, og evt prøve at sætte skærmen til en anden pc
lidt surt, men det lyder som om den er røget sig en tur (selvom jeg synes den plejer at brokke sig lidt først, man hva - hvis det er en lidt billig skærm)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. juli 2005 - 10:39 #8
hvis den ikke er brændt sammen, så find en du kan låne en skærm af (helst en der kan klare den opløsning du er kommet til at give den) og tilslut og ændre opløsning. En anden mulighed er hvis du kan starte op med billede og nå der til hvor man kan trykke F8 og få en opstartsmenu hvor man kan vælge f.eks. fejsikret tilstand og så starte op og ændre oplæsning.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
08. juli 2005 - 10:41 #9
ups havde ikke lige læst spm. godtnok
Avatar billede jthyge Mester
13. juli 2005 - 16:05 #10
Så har jeg købt en ny skræm. Den virker fint, så det må have været skærmen der var gået kold.

Smid svar for points! :-)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. juli 2005 - 23:06 #11
svar herfra