Avatar billede henrik_bs Nybegynder
06. juli 2005 - 18:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opret session og kald javascript

Jeg har brug for at kalde en serverside operation, hvor jeg først sætter et sessions obj og derefter kalder en javascript operation.

Jeg har denne løsning, men den kræver at man trykker på knappen 2 gange.

private void btnCreate_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
        Session["sessionParticipantItems"] = this.PickList1;
    btnCreate.Attributes["onClick"] = "java script:moveOpts(this.form);return false;";
}

Første gang aktiveres javascripten og anden gang kaldes knappen clientside.

kan jeg på en eller anden måde få aktiveret knappen efter at javascripten er aktiveret. ??
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2005 - 18:18 #1
du kan i sagens natur ikke udføre client side JavaScript inden output er sendt
fra server til client ...
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. juli 2005 - 18:23 #2
hvis du har en body sådan her:
<body MS_POSITIONING="GridLayout" id="body" runat="server">

og sådan en her i din code-behind:
protected HtmlGenericControl body;

kan du på din knap gøre sådan her:
private void Button1_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
    Button btn = sender as Button;
    btn.Attributes.Add("onclick","alert('så er der klikket');");
    body.Attributes.Add("onload","document.getElementById('"+btn.ClientID+"').click();");
}

var det sådan noget du fiskede efter?

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. juli 2005 - 18:25 #3
(men altså ... hvis du bare bruger det jeg skrev - vil der jo altså blive "klikket" på din knap hele tiden, efter du har klikket på den første gang)
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. juli 2005 - 18:43 #4
såhh... for at bruge din egen kode :

<script language="javascript">
function moveOps(someForm)
{
  // --
}
</script>

<body id="body" runat="server">

protected HtmlGenericControl body;

private void btnCreate_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
  Session["sessionParticipantItems"] = this.PickList1;
  body.Attributes.Add("onload","moveOpts(this.form);return false;");
}

der er ingen grund til at det sker ved at du trykker på knappen (sådan som jeg forstår det du vil lave).... du kan bare kalde funktionen ved load.

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
28. juli 2005 - 18:24 #5
how goes henrik ?
(jeg smider et svar i tilfælde af du kunne bruge det)
mvh
Avatar billede henrik_bs Nybegynder
30. juli 2005 - 10:20 #6
Jeg løste det vha javascript hele vejen. Men tak for din indsats