Avatar billede henno Nybegynder
06. juli 2005 - 13:35 Der er 17 kommentarer

IIS: Hvordan deler jeg databaser/filer på tværs af brugere

Hej Eksperter

Jeg er ved at bygge en hjemmeside i ASP, hvor jeg skal have brug for at lave shared objects. Det skal fungerer sådan at jeg lægger databaserne et sted på serveren og filerne der accesser databaserne et andet.

Jeg kan forstå det er noget med websharing i min IIS, men derfra sidder jeg lidt fast. Er der nogen som kan forklare mig, hvordan jeg løser problemet?

mvh.
Henno
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. juli 2005 - 13:40 #1
Hvad mener du med på tværs af brugerne, mener du på tværs af domæner der vil komme til at ligge på din server.

Du behøver ikke noget deling, da du bare kan skrive den absolute sti på databasen i dit script, a la "c:\database\db.mdb"

Så kan alle sites tilgå den, hvis de skriver stien...
Avatar billede henno Nybegynder
06. juli 2005 - 13:59 #2
hehe, jep...det er på tværs af domæner.

ok. Det lyder jo ligetil. Jeg benytter dog normalt den virtuelle sti, hvor jeg bruger server.mappath. Kan du sige mig hvad jeg skal bruge i stedet for?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. juli 2005 - 14:01 #3
Der skriver du bare hele stien og udelader server.mappath.....

Så istedet for server.mappath("\test\db.mdb")

Skriver du bare: "c:\database\test\db.mdb"

eller hvad din sti er...

Jeg bruger det selv ;-)
Avatar billede henno Nybegynder
06. juli 2005 - 15:01 #4
Er du sikker på at der ikke er en serverindstilling der skal sættes først?

Jeg modtager en...

"Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xc90 Thread 0x1dc DBC 0x9cf3604 Jet"

...fejl, trods at stigen er korrekt.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. juli 2005 - 15:06 #5
kan du vise scriptet...
Avatar billede henno Nybegynder
06. juli 2005 - 15:09 #6
(RSs er defineret)

StrConnectModules = "DBQ=STIEN;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};PASSWORD="& dbPassword &""

SQL = "SELECT * FROM content WHERE dir = 'language'"
RSs.Open SQL, StrConnectModules, 1, 3
if RSs("install") = false then
  response.write "test1"
else
  response.write "text2"
end if
RSs.close
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. juli 2005 - 15:12 #7
Hvad skriver du i stien..... kan du ikke give mig det med stien
Avatar billede henno Nybegynder
06. juli 2005 - 17:02 #8
StrConnectModules = "DBQ=D:\www2\vibystars.dk\database\core\modules.mdb;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};PASSWORD="& dbPassword &""
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. juli 2005 - 17:15 #9
Det burde den kunne.....

Min ser således ud:
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open("Driver={MicroSoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=c:\mappe1\mappe2\database.mdb")

Det er en lidt anderledes connection men burde give det samme...

Du er helt sikker på stien er den korrekte, fordi det peljer at være den fejl din giver, hvis det er den forkerte sti
Avatar billede henno Nybegynder
06. juli 2005 - 17:32 #10
jeg har sågar været inde i selve stifinder på min server for at kopiere stien, så den burde være rigtig ;)

Jeg prøver med din connection i stedet for...måske det virker?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. juli 2005 - 17:33 #11
Du skal bare huske når du laver din rss

Gør du således

set rss = Conn.execute(SQL)
Avatar billede henno Nybegynder
06. juli 2005 - 17:51 #12
Det er virkeligt underligt! Jeg har brugt din connection, men lige vidt hjælper det. Nu meller den ovennævnte fejl i den linje, hvor at min connection bliver lavet
Avatar billede henno Nybegynder
06. juli 2005 - 18:04 #13
hehe, tanketorsk, det gjorde den selvfølgelig også før...se bort fra det ;o)

Men det er meget meget underligt, for det er virkelig den korrekte sti.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. juli 2005 - 18:08 #14
Ja.. Det må jeg nu nok sige.....

Kører det selv på en server med den opsætning og der virker det bare..
Avatar billede henno Nybegynder
06. juli 2005 - 18:15 #15
Der må næsten være tale om en eller anden serveropsætning, for nu har jeg prøvet at connecte til en database, der ligger på selve domænet og det lader sig heller ikke gøre...ved du om man kan slå fysiske adresser fra i IIS på en eller anden måde?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. juli 2005 - 18:34 #16
Det kan du ikke.... Det er noget std i IIS
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. juli 2005 - 18:39 #17
Du har givet iusr_maskinnavn skrive adgang til filen ik??