Avatar billede hextoria Nybegynder
05. juli 2005 - 16:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hente aktivitet 5 dage inden

Jeg skal lave et udtræk fra min mysql db, som henter en aktivitet 5 dage inden dens start dato.

$daylimit = "5 dage";
"SELECT aktivitet, dato_start FROM voroklub_aktivitet WHERE dato_start ? $daylimit ORDER BY id DESC LIMIT 0,1";
Avatar billede barklund Nybegynder
05. juli 2005 - 16:13 #1
dato_start er en DATE datatype? Og det er aktiviteter, der startede for præcis X dage siden? ikke mere eller mindre end X dage?
Avatar billede hextoria Nybegynder
05. juli 2005 - 16:28 #2
Rigtigt. Altså aktiviteten starter på dato_start, og den skal så hentes 5 dage inden ud på forsiden.
Avatar billede barklund Nybegynder
05. juli 2005 - 16:59 #3
$daylimit = "5 days";
"SELECT aktivitet, dato_start FROM voroklub_aktivitet WHERE dato_start = DATE_ADD(NOW(), INTERVAL $daylimit) ORDER BY id DESC LIMIT 0,1";
Avatar billede barklund Nybegynder
05. juli 2005 - 16:59 #4
Så får du alle aktiviteter, der starter om præcis 5 dage
Avatar billede hextoria Nybegynder
05. juli 2005 - 17:22 #5
Det jeg skal bruge er en som henter aktiviteten 5 dage inden, altså også 4 dage, 3,2,1 og på dagen.
Avatar billede barklund Nybegynder
05. juli 2005 - 17:35 #6
Det var jo det, jeg startede med at spørge om ;)

Altså alle aktiviteteter, der starter i dag eller senest 5 dage frem i tiden:

$daylimit = "5 days";
"SELECT aktivitet, dato_start FROM voroklub_aktivitet WHERE dato_start >= NOW() AND dato_start <= DATE_ADD(NOW(), INTERVAL $daylimit) ORDER BY id DESC LIMIT 0,1";
Avatar billede barklund Nybegynder
05. juli 2005 - 17:35 #7
(og et svar)
Avatar billede barklund Nybegynder
05. juli 2005 - 18:13 #8
Tark for points :)