Avatar billede hjbe Nybegynder
05. juli 2005 - 13:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Combo box med rapporter

Hej
Jeg har engang set en måde hvordan man ku' lave en combobox med ens egen rapporter.
Nogen der ved hvordan ?
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2005 - 13:44 #1
Næh, men man kan da altid lave en tabel med rapportnavnene og så vise den i combo box'en. Du kan så efter valg i boxen, trykke på en knap, som siger noget i retningen af:

docmd.openreport me.comboboksvalg
Avatar billede mugs Novice
05. juli 2005 - 15:21 #2
Systemtabellen msysobjects giver dig alle objekter i databasen
Avatar billede hjbe Nybegynder
05. juli 2005 - 15:24 #3
Ja, men hvordan får jeg det ind i en combobox på en form
Avatar billede mugs Novice
05. juli 2005 - 16:47 #4
Sæt denne ind i en ny forespørgsel:

SELECT msysobjects.Name, msysobjects.Type, Mid([Name],6) AS Udtryk1
FROM msysobjects
WHERE (((msysobjects.Name) Like "*sq_r*") AND ((msysobjects.Type)=5))
ORDER BY msysobjects.Name;

Lav derefter en combo i din formular og giv den forespørgslen som postkilde.
Avatar billede rosco Novice
06. juli 2005 - 21:05 #5
Hvad med form med en listbox, hvor du kan vælge mere end en rapport, hvorefter du kan vælge, vis rapporter eller udskriv rapporter.!
Avatar billede mugs Novice
06. juli 2005 - 21:09 #6
rosco > Hvoedan vil du få navnene på rapporterne ind i din listbox? Du er nødt til at indtaste dem, så kan du lige så godt bruge spg's combo.
Ved at bruge msysobjects er denne dynamisk og vil altid give ALLE navne på objekttypen "rapporter".
Avatar billede rosco Novice
06. juli 2005 - 21:20 #7
Det har du ret i, det var også kun for at give yderligere en valg mulighed.
Avatar billede hjbe Nybegynder
07. juli 2005 - 08:51 #8
Tak for hjælpen, med en lille smule tilretning lykkedes det.
Min qry kom til at se sådan ud:

SELECT MsysObjects.Name
FROM MsysObjects
WHERE (((Left$([Name],1))<>"~") AND ((MsysObjects.Type)=-32764))
ORDER BY MsysObjects.Name;
Avatar billede mugs Novice
07. juli 2005 - 09:29 #9
Tak for point :o)