Avatar billede ste Nybegynder
05. juli 2005 - 09:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til loop.

Jeg skal gerne have select statementet og send_mail til at køre i et
loop lige så mange gange som der er resultater af select statementet. Scriptet ser således ud.
Det drejer sig om det imellem linierne.

CREATE OR REPLACE TRIGGER TBLFORSLAG_SEND_MAIL
    AFTER INSERT
    ON ZZ_PFOR.TBLFORSLAG
    FOR EACH ROW
declare
wfrom_navn varchar2(150);
wto_count number(2);
wto_init varchar2(150);
wto_navn varchar2(150);

begin

select fuldenavn
into wfrom_navn
from medarbejder
where initialer = portal92.wwctx_api.get_user;

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Select m.fuldenavn, o.Initialer
into wto_navn,wto_init
from medarbejder m join tbloption o
on m.initialer = o.initialer
where Bestyrelse = 1;

send_mail(wfrom_navn , portal92.wwctx_api.get_user, wto_navn, wto_init ,'Forslag til xxxx', :new.forslag);

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

exception
when others then null;
end;
/
Avatar billede ste Nybegynder
05. juli 2005 - 09:12 #1
Det er i en oracle database.
Avatar billede pgroen Nybegynder
05. juli 2005 - 09:18 #2
CREATE OR REPLACE TRIGGER TBLFORSLAG_SEND_MAIL
  AFTER INSERT
  ON ZZ_PFOR.TBLFORSLAG
  FOR EACH ROW
DECLARE
  wfrom_navn  VARCHAR2 (150);
BEGIN
  SELECT fuldenavn
    INTO wfrom_navn
    FROM medarbejder
  WHERE initialer = portal92.wwctx_api.get_user;

---------------------------------------------------------------------------------------------------
  FOR r IN (SELECT m.fuldenavn wto_navn, o.Initialer wto_init
              FROM medarbejder m JOIN tbloption o ON m.initialer = o.initialer
            WHERE Bestyrelse = 1)
  LOOP
    send_mail (wfrom_navn, portal92.wwctx_api.get_user, r.wto_navn, r.wto_init, 'Forslag til xxxx', :NEW.forslag);
  END LOOP;
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
EXCEPTION
  WHEN OTHERS THEN
    NULL;
END;
/
Avatar billede ste Nybegynder
05. juli 2005 - 10:14 #3
Du skal have point. Tak for hjælpen. Det er testet og virker.