Avatar billede power99 Nybegynder
04. juli 2005 - 11:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overfører et ID fra et popup vindue til et andet.

Hej,

Jeg har to popup vinduer (tidsplan og opret_aftale), det jeg så godt vil er at, når man kliker på et link i tidsplan så lukker den og den overfører et ID(hidden: tidsplan_id) til opret_aftale i en input ved navn ”start tid”.

På forhånd mange tak
Avatar billede roenving Novice
04. juli 2005 - 11:59 #1
Det kræver, at du ved åbning af vinduet opret_aftale har tildelt en variabel vindues-objektet, f.eks.

<script type="text/javascript">
var opret_aftale;

function opret(){
  opret_aftale = window.open("opret_aftale.asp","opret_aftale");
}
</script>

-- så kan du adressere fra den anden popup på denne måde:

opener.opret_aftale.document.forms[0].elements['start_tid'].value = this.tidsplan_id.value;
Avatar billede power99 Nybegynder
04. juli 2005 - 12:25 #2
Jeg kan ikke helt for det til at virke, men her de to popup vinduer, og events.php hvor man åbner "opret_aftale".

events.php |

<Script language="javascript">
function popup(url,name,win_height,win_width) {
      pos_horizon = ((screen.width/2)-(win_width/2));
      pos_vertical = ((screen.height/2)-(win_height/2));
      window.open(url,name,"width="+win_width+",height="+win_height+",top="+pos_vertical+",left="+pos_horizon,"opret_aftale");
      }
</Script>

<center><a href=\"#\" onclick=\"popup('poop/opret_kunde_aftale.php?dato=" . $date . "','opret_aftale','600','800');\">Opret aftale men en kunde. (" . $date . ")</a></center>

opret_kunde_aftale.php|

<Script language="javascript">
function popup(url,name,win_height,win_width) {
      pos_horizon = ((screen.width/2)-(win_width/2));
      pos_vertical = ((screen.height/2)-(win_height/2));
      window.open(url,name,"width    ="+win_width+",height="+win_height+",top="+pos_vertical+",left="+pos_horizon);
      }
</Script>

<a href=\"#\" onclick=\"popup('tids_plan.php?id=$vagtplan_id&dato=$dato&s_tid=$s_tid&e_tid=$e_tid&f_id=$f_id','tidsplan','450','200');\">Vis tidsplan.</a>

tids_plan.php|

$dato = $_REQUEST['dato'];
$id = $_REQUEST['id'];
$start_tid = $_REQUEST['s_tid'];
$slut_tid = $_REQUEST['e_tid'];
$f_id = $_REQUEST['f_id'];

echo "<center>Tids plan. - ($dato)</center>";
echo "<div style=\"overflow: scroll; width:200px; height:432px;\">
      <table border=\"1\" style=\"border-collapse: collapse\" bordercolor=\"#111111\" width=\"100%\" height=\"100%\">
        <tr>
        <td class=\"box\"><center>";

include("../s_f_inc/opendb.php");
$result = mysql_query("select tidsplan.id, tidsplan.start_tid, tidsplan.slut_tid from tidsplan ORDER BY tidsplan.id");
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
        if($row["start_tid"] >= $start_tid AND $row["slut_tid"] <= $slut_tid){
        echo $row["start_tid"]; echo " - ";
        echo $row["slut_tid"];
        if($p == $g){
                echo " | <a href=\"\">Reserver</a>
                          <input type=\"hidden\" name=\"tidsplan_id.\" size=\"";
                          echo $row["id"];
                          echo "\">";
                }else{
                        echo " | <font color=\"#FF0000\">Optaget</font>";
                        }
        echo "<br>";
        }else{
                }

echo " </center></td>
      </tr>
    </table>
    </div>";

Avatar billede power99 Nybegynder
13. august 2005 - 16:52 #3
lukker.
Avatar billede olebole Juniormester
13. august 2005 - 17:06 #4
<ole>

- og på vegne af power99 (nu, da han ikke selv har dannelses-niveauet til den slags) vil jeg gerne sige: Tak for hjælpen, roenving  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 17:15 #5
*rotflmao*