Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
04. juli 2005 - 10:51 Der er 8 kommentarer

Checkbokse på et listview (Performance)

Hejsa... Jeg har en listview med checkbokse og har lvaet følgende kode til at markerer alle checkbokse

for(int i=0; i<listViewArtikler.Items.Count; i++) {
  listViewArtikler.Items[i].Checked=true;
}

Simpelt, og det virker også fint nok, men det giver nogle performance-problemer

Mit listview inderholder mange items (ca. 1000-5000), og det resulterer i at det tager minutter at udfører ovenstående kode. Nogen der kender en hurtigere metode til det?
Avatar billede cjensen Nybegynder
04. juli 2005 - 11:07 #1
Lav en BeginUpdate() først og en EndUpdate() når du er færdig med opdateringerne.
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
04. juli 2005 - 11:08 #2
Har allerede prøvet det, men det hjælper intet
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
04. juli 2005 - 11:15 #3
"Hjælper" kun ved add og remove (Ikke hurtigere, men pænere visning)
Avatar billede cjensen Nybegynder
04. juli 2005 - 11:23 #4
Jeg har prøvet følgende:
listView1.BeginUpdate();
for(int i=0 ; i < 10000 ; i++)
    listView1.Items.Add(i.ToString());
for(int i=0 ; i < listView1.Items.Count ; i++)
    listView1.Items[ i ].Checked = true;
listView1.EndUpdate();

Og det tager under 1 sec (938 ms) på min PC (Athlon 64 - 3000)
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
04. juli 2005 - 11:53 #5
hmmm... meget mystisk.. Har du sub-items og fullrowselect = true; Yderligere ligger mit som en Usercontrol... Men jeg synes ikke dette burde gøre det
Avatar billede cjensen Nybegynder
04. juli 2005 - 12:12 #6
FullRowSelect var false - jeg prøvede med true og det betød ikke noget nævneværdigt for performance.
Jeg er ikke med på subitems ( ? )
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
04. juli 2005 - 12:28 #7
Har lige selv testet om det var sub-items (Detaljer-view) og det var ikke det
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
04. juli 2005 - 12:43 #8
Har lige testet usercontrol-delen.... Det ser ud til at der er her problemet ligger... Add delen er der stort set ingen forskel, men checkAll er der stor forskel (Sekunder vs minutter)