Avatar billede mnv_dk Praktikant
04. juli 2005 - 10:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

foreach <tag> i streng

Hej, jeg har en streng, kaldet $foo.

Vi antager at indholdet af $foo er "<tag>bar</tag><randomtag>randomfoo</randomtag><tag>baz</tag>"

Derefter vil jeg gerne have at for hver gang der er <tag></tag> med indhold imellem, vil jeg gerne have returneret indholdet, og eksekvere nogle funktioner. Mit problem opstår lidt i at jeg ikke kan se mig ud af at lave foreach løkken for det.

Håber i kan hjælpe mig lidt. Mange tak.
Avatar billede davidnielsen Nybegynder
04. juli 2005 - 14:10 #1
Jeg sidder lige med en bog hvor der står noget i den retning så jeg kan lige skrive noget som jeg tror vil hjælpe hvis du forstår noget af det...

lad os sige du har $nogethtml og at der står <b>Hej her er noget tekst</b> i den
Hvis du kun vil have teksten kan du gøre sådan her...

$nogethtml = "<b>Hej her er noget tekst</b><i>og her er noget mere tekst</i>";";

(@tags) = $nogethtml =~ /(<.*>.*?<\/.*>)/;

foreach $del (@tags) {

        print "$del\n";

}

prut prut det kunne jeg sku heller ikke finde ud af det var jo ikke det du spurgte om man håber du kan bruge det til noget
Avatar billede mnv_dk Praktikant
04. juli 2005 - 14:28 #2
Ej, men tror det har givet mig inspirationen til hvordan det gøres, tak :)
Avatar billede mnv_dk Praktikant
09. juli 2005 - 10:04 #3
Kører man

my @tags = $string =~ m!<tag>(.*?)</tag>!g;

Får man det iu et array, som man kan bruge til foreach!