Avatar billede yuksel Nybegynder
04. juli 2005 - 09:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

if sætninger i xsl

hej til alle.

Jeg har en XSL som er på 10.000 linier og har efterhånden beslutet at denne skal
forenkles. :)
men sagen er at jeg har noget xml som bliver styllet i min xsl.

i min xml har jeg i et sted en node som eks.

header/body/type/Mercedes
...
....

alt efter hvad der står i denne linier vil jeg gerne bruge include file, dvs hvis der står mercedes så skal jeg
includere mercedes.xsl og står ford så skal det være ford.xsl.
for så kunne jeg dele denne fil som er på 10.000 linier op til 10 filer.
er der nogen der har en ide eller hjælp til hvordan dette kan gøres ?
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2005 - 10:32 #1
Wow! 10.000 linjer... der skulle nok være noget der kunne genbruges hist og pist, hvad?

Du kan ikke lave betingede includes i XSLT, men du kan sagtens splitte din megafil op i logiske chunks, og inkludere dem i dit "main" stylesheet.

/CS
Avatar billede jokkejensen Novice
04. juli 2005 - 10:44 #2
http://www.w3schools.com/xsl/default.asp <- der står lidt om syntaxen..
Avatar billede yuksel Nybegynder
04. juli 2005 - 11:17 #3
jo, men mangler nogle eks.
Avatar billede yuksel Nybegynder
04. juli 2005 - 12:09 #4
jeg har prøvet include og import, men den acceptere det ikke, pga at det er midt i min kode jeg smider den ind , kan xsl ikke det ?
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2005 - 12:31 #5
Nej, <xsl:include> skal ligge i toppen af dit stylesheet, før templates - eks.:

<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="...">
  <xsl:include href="ford.xsl" />
  <xsl:include href="mercedes.xsl" />

  osv.

</xsl:stylesheet>
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2005 - 12:55 #6
- desuden skal de importerede sheets være "komplette" stylesheets i sig selv, dvs. de skal indeholde <xsl:stylesheet> elementet.

/CS