Avatar billede kanusti Novice
03. juli 2005 - 13:40 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvad skal man kigge efter når man køber LCD

Hey jeg skal have en LCD fladskærm ca. 28-32"..

Hvad skal jeg kigger efter når jeg er ude i junglen..

Der er tilbud i Bilka i dag, men jeg ved ikke hvad jeg skal se efter i en skærm..
Avatar billede klavil Seniormester
03. juli 2005 - 20:24 #1
Du skal se efter opløsningen samt opdateringshastigheden. jo højere opløsning desto bedre og jo lavere opdatering desto bedre.
Dernæst har lysstyrken også indflydelse og højere er bedre.
Pixelsfejl er også et vigtigt emne, da det er surt at se fjernsyn med en død pixel lige i midten.
Jeg ved at Bilka sælger billige skærme fra Prosonic med pixelsfejl garanti og så vidt jeg ved er der ikke mange der gør det.
Brug dine 8 dages fuld retur ret for det er altid svært at se et i butikken og så slæbe det hjem og blive skuffet, enten pga for dårligt signal til tvét eller også pixelfejl.
Avatar billede c-holst Novice
03. juli 2005 - 20:44 #2
Med andre ord. få forretningen til at oplyse om den enkelte producents garanti i forhold til pixelfejl. Det er meget forskelligt, hvordan det fortolkes(typisk arbejder man med 3 typer pixelfejl, hvoraf der må være x antal)

kan/gider butikken ikke levere dette kunne du kigge andet steds.

du skal ikke, med mindre det står i garantien, regne med 0 pixelfejls garanti
Avatar billede kanusti Novice
04. juli 2005 - 08:58 #3
Ok...

Tak...

Smider I lige et svar begge 2 ?
Avatar billede c-holst Novice
04. juli 2005 - 09:20 #4
hvis jeg har været til nogen hjælp
Avatar billede klavil Seniormester
06. juli 2005 - 17:40 #5
håber det gav det du søgte efter :o)