Avatar billede nyb Nybegynder
03. juli 2005 - 11:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Variabel sendes videre

Hej!

Jeg sender en forespørgsel afsted med via en form, hvor der bla. vælges et årstal f. eks. 1999 (name=Aar)
Årstallet, som bliver til variablen $Aar bruger jeg på svarsiden, som: Din søgning på $Aar gav o.s.v..
Det virker fint.
På svarsiden vil jeg nu også gerne have en submitknap, hvor man kan sende samme variabel videre til en anden side, der skal bruge variablen i forlængelse af et tabelnavn (select ¤ from tabel$Aar) for at ramme den rigtige tabel.

Knappen ser sådan ud:

<form action="index.php?side=5" method="post"><input type="submit" name="<? print ($Aar); ?>" value="Vis fordeling for <? print ($Aar); ?>">
</form>

Men det virker ikke helt. Knappen ser fin ud med det rigtige årstal, men svarsiden får ikke nogen variabel at arbejde med. Ihvertfald ikke den rigtige. Hvad går galt??
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. juli 2005 - 12:03 #1
<form action="index.php?side=5" method="post">
<input type="hidden" name="Aar" value="<? print ($Aar); ?>">
<input type="submit" name="<? print ($Aar); ?>" value="Vis fordeling for <? print ($Aar); ?>">
</form>
Nu kan du hente $Aar frem på næste side
Avatar billede gertnissen Nybegynder
03. juli 2005 - 12:03 #2
Du giver den navnet på året, hvilket gør det lidt dvært for dig at hente den igen med $_post.
Lav istedet en <input type=hidden name=aar value=<% print($aar;) ?>>
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. juli 2005 - 12:05 #3
Eller for at det skal være helt korrekt skal du bruge $_POST["Aar"] næsten variablen skal hentes på næste side.
Avatar billede nyb Nybegynder
03. juli 2005 - 12:12 #4
Super jakobclausen!
Det virker som det skal!!
Alletiders!
Avatar billede nyb Nybegynder
03. juli 2005 - 12:13 #5
TAk for hjælpen allesammen!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. juli 2005 - 12:13 #6
Lyder godt!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. juli 2005 - 12:15 #7
Takker for point - god søndag!