Avatar billede jnjnjn Nybegynder
02. juli 2005 - 23:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skærmen slukker pludseligt.

Jeg har et problem. Min skærm slukker pludselig midt i det hele. Jeg ved ikke, om det er computeren, der stopper. Blæseren fortsætter - skærmen mister ikke strømmen, kun forbindelsen til computeren.
Hvad kan der gøres?
Avatar billede heeweb Nybegynder
02. juli 2005 - 23:50 #1
det kan godt være at dit grafikkort bliver for varmt....

tag siden af den pc'er og ses om det ikke hjælper og hvis du har nåde i det pci slot der er under dit grafikkort fjern det og sæt det et anden sted..

Hilsen
Stefan
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
03. juli 2005 - 00:01 #2
Det tor jeg ikke. For fænomenet optræder kun om morgenen eller når computeren er kold. Så kan jeg genstarte 3, 4 eller 5 gange. Når computeren så er varmet op, sker det ikke mere den dag.
Avatar billede lobster Nybegynder
03. juli 2005 - 00:26 #3
Min erfaring siger at computeren genstarter hvis grafkortet bliver for varmt, så tror ikke det er det. Men måske er grafkortet defekt, eller skærmen måske.

Prøv at få fat i en anden skærm og se om fejlen fortsætter.

Udelukkelses metoden er som regl en god strategi :)
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
03. juli 2005 - 13:04 #4
Computeren genstarter ïkke af sig selv, men min eneste? mulighed for at komme videre, når jeg mister billedet er at genstarte.

Den gør det ikke hver gang, jeg starter. F. eks. i dag var der ingen problener, men i går måtte jeg genstarte 5 gange før den blev stabil.

Nogle gange går der en uge eller en måned uden problemer. Så kan problemet opstå 3 dage i træk.
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
03. juli 2005 - 13:05 #5
Jeg har prøvet at skifte skærm, fordi jeg købte en ny fladskærm for nogle måneder siden. Men den gamle gjorde det samme.
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
25. juli 2005 - 22:37 #6
Nu har jeg været på ferie i 2 uger - kom hjem i fredags. Ingen problemer siden. Mærkeligt problem, ikke?
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
28. december 2005 - 21:55 #7
Nu er der gået næsten et halvt år. Jeg har stadig problemet ind i mellem. Det var helt væk i mere end to måneder. Nu er det her så igen.
Er der nogle der ved, om det kan skyldes, at stikkontakten ikke er jordet?
Avatar billede xider Nybegynder
10. april 2006 - 00:06 #8
Hejsa

JEG HAR HELT SAMME PROBLEM !

Skærmen slukker pludselig og har prøvet ALT muligt, men intet virker. incl nye drivere og afinstallere driver i fejlsikret tilstand og derefter geninstalleret.

Det er GODT NOK irriterende....

Såååå....du er ikke ALENE !

Er ny herinde og har skrevet ind - måske er jeg et fjols....men finder ikke mit eget indlæg....hmmmm....fandt dette og må liiiige bruge lidt mere tid og finde mit eget....
Avatar billede jnjnjn Nybegynder
12. april 2006 - 20:24 #9
Hej
Det er jo altid skønt ikke at være alene. Hvis det kan være en trøst, kan jeg fortælle dig og andre, at problemet hos mig tilsyneladende har løst sig selv. Siden ca. nytår har den ikke gjort det. Hvorfor vides ikke. Jeg har stadig samme opsætning. Til gengæld har skærmen en gang imellem i de sidste par måneder antaget en gulbrun farve og lidt flimren i nogle sekunder af gangen - men det er også næsten helt forsvundet i de sidtse uger.
Avatar billede xider Nybegynder
12. april 2006 - 22:13 #10
Hej igen

HEY - tusind tak fr dit svar. Underligt ikke ?? Nå, det er da KANON at den er stoppet. Min bliver bare ved.....GODT NOK irriterende. Jeg har besluttet mig at dette forum er SIDSTE chance for min PC - så hvis jeg ikke finder en løsning, så ryger den ud.

Jeg har 1 bærbar. Lillemor har også en, så den stationære er min "hovedmaskine" hvor mail etc. bliver håndteret, men det er bar SÅ træls at skulle til at "flytte" det hele og få en ny maskine bygget op....

Nå, men om en måned bliver den skiftet med en bærbar....hvis ikke....smiler...

Venligst Xider