Avatar billede holck Nybegynder
02. juli 2005 - 12:28 Der er 10 kommentarer

Reparere MSSQL ldf fil..

Hej guys !

Jeg har lidt et alvorligt problem....

Jeg har mistet adgangen til en meget stor database ( proff.)
og kan nu konstatere at ldf filen er fejlbehæftet, er der nogen måde at reparere denne eller lave en ny udfra ??? databasen jeg ikke har adgang til ??

Svar venligst hurtigt :-)

Tak
M.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2005 - 12:34 #1
definer fejlbehæftet

fysiske disk fejl ?  (uden spejling)

korrumpering af data blokke ?

transaktioner som ikke skulle have været udført ?
Avatar billede holck Nybegynder
02. juli 2005 - 12:38 #2
Enten diskfejl eller skrivefejl i filen.
Dette er en udskrift fra eventloggen på aplication på SQLén.

Error: 823, Severity: 24, State: 6
I/O error (torn page) detected during read at offset 0000000000000000 in file
'D:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL\data\ADX1_log.ldf'.

Microsoft artikel id: 826433 siger at det kan være hardware fejl såvel som skrivefejl.
Avatar billede holck Nybegynder
02. juli 2005 - 12:40 #3
Jeg har slet ikke adgang til selve databasen pt.
MS artikel link:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;826433
Avatar billede holck Nybegynder
02. juli 2005 - 12:49 #4
Jeg har naturligvis backup...men ville gerne undgå at miste 1 dags arbejde  :-)
Avatar billede holck Nybegynder
02. juli 2005 - 13:03 #5
Jeg har en anden MSQL DB kørende med samme opsætning ( nærmest identisk) men med andre data....MÅ man kopiere dennes ldf og bruge ( jeg ved jeg mister kontinuitet i loggen, men jeg er lidt presset) KAN man det er det en passiv logfil eller skal den matche den anvendte database?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2005 - 13:09 #6
jeg tror ikke at du kan bruge en anden LDF
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2005 - 13:14 #7
det ligger lidt udenfor min knowhow

hvis MDF er uptodate burde du kunen starte på en blank LDF

men jeg ved ikke man kan gøre det eller hvordan
Avatar billede holck Nybegynder
02. juli 2005 - 13:15 #8
OK...men tak for interessen ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2005 - 14:05 #9
bedste bud jeg kan komme på er at prøve

sp_attach_single_file_db

mod din MDF
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2005 - 14:05 #10
BOL siger:

Remarks
When sp_attach_single_file_db attaches the database to the server, it builds a new log file and performs additional cleanup work to remove replication from the newly attached database.

Use sp_attach_single_file_db only on databases that were previously detached from the server using an explicit sp_detach_db operation.

Use sp_attach_single_file_db only on databases that have a single log file. Do not use this stored procedure on databases that have multiple log files.