Avatar billede kallesoe Nybegynder
02. juli 2005 - 00:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan køre et modul fra autoexec makro

Hej

Egentlig burde dette være en simpel opgave, men nu har jeg brugt lang tid på at finde en løsning uden held, så nu spørger jeg eksperterne her og håber at nogen kan svare.

Jeg ønsker at køre et modul ved opstart af MS access.
Jeg har fundet ud af, at jeg skal oprette en makro med navnet "Autoexec"

Men jeg kan ikke lave en makro, som kører/afspiller modulet, som jeg kalder TEDemo. Jeg kan vælge ÅbnModul eller AktiverModul, men de åbner bare sub-rutinen i MS Visual Basic, men den bliver ikke kørt - det kan jeg så mnauelt gøre, men jeg ønsker at det sker automatisk, således at jeg med sheduler kan åbne Access og få generet det ønskede, og dernæst lukke Acess.

Er der nogen der har et svar - gerne rimeligt detaljeret, da det er lidt nyt for mig at bruge Access.

På forhånd tak

mvh. Bjarne
Avatar billede kallesoe Nybegynder
02. juli 2005 - 01:00 #1
Jeg prøvede lige endnu og fandt selv løsningen.
- det er typisk - jeg har nok ledt i 1½ time på en løsning og så er det så simpelt, men af hensyn til andre - her er svaret.

For at kalde et modul fra en makro, skal man først lave en funktion, der kalder modulet (sub-rutinen) - og denne kan så kaldes fra makroen Autoexec.

Mere præcist:

Du har følgende sub-rutine:

Public Sub TEDemo()

bla...bla

End Sub

Du laver følgende funktion

Public Function Teksteksport()

TEDemo.TEDemo

End Function

Du laver en ny makro:

Under handling vælger du "AfspilKode"

Under Funktionsnavn
skriver du "Teksteksport ()"

Nu køres sub-rutinen hver gang Access åbnes.

mvh. Bjarne
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
03. juli 2005 - 20:17 #2
Det er superlækkert, at du skriver løsningnen så andre også kan få glæde af det.
God stil!!