Avatar billede cyberpro.dk Nybegynder
07. april 2001 - 23:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nyhedssystem i PHP og MySQL!

Davz
Jeg mangler et nyhedssystem i php og mysql.
Der skal være et admin script, så man kan oprette nyheden.
Hver gang du laver en nyhed skal den overskrive den tidligere nyhed.
Der skal kunne vises en overskrift på den, en dato, og selve nyheden.

Mvh.
Frande
CyberPro.dk
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. april 2001 - 23:41 #1
Hvad med: http://cybernerd.dk/news1.zip ?

** INFO **
Scriptet er et nyhedsscript, som er ment til dem som har
en side med alle deres nyheder på, i en lang række.
Til scriptet høre en admin del med, hvor man kan tilføje
og slette nyheder til/fra systemet.
Systemet er baseret på PHP samt mySQL.
Avatar billede cyberpro.dk Nybegynder
07. april 2001 - 23:44 #2
Er der mulighed for du gider rediger det så den overskriver nyhederne?
Avatar billede parazite Nybegynder
07. april 2001 - 23:49 #3
Uden at have kigget på scriptet vil jeg sige at det er ret nemt at rette. Når den henter nyhederne ud skal I bare tilføje LIMIT 0,1 , så henter den den første nyhed, og kun den. :o)
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. april 2001 - 23:51 #4
Parazite... Nemlig :)
Avatar billede parazite Nybegynder
07. april 2001 - 23:53 #5
Altså, i linien, der må minde lidt om:
mysql_query(\"SELECT * FROM nyheder ORDER BY id DESC\"); tilføjer I LIMIT 0,1, så den kommer til at se således ud:
mysql_query(\"SELECT * FROM nyheder ORDER BY id DESC LIMIT 0,1\");

:o)
Avatar billede cyberpro.dk Nybegynder
07. april 2001 - 23:57 #6
Skal jeg så også gøre det i admin menuen, når jeg tilføjer den?
Ellers bliver det jo den samme nyhed jeg henter hele tiden, hvilket ikke er meningenen!
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. april 2001 - 23:58 #7
Nej, det skal du ikke...
Avatar billede cyberpro.dk Nybegynder
07. april 2001 - 23:59 #8
nå, okai !
Avatar billede parazite Nybegynder
07. april 2001 - 23:59 #9
Når du tilføjer en nyhed til databasen, så vil den ikke blive overskrevet, men automatisk får forrige nyheds ID + 1. Når du så forespørger på * (alt) fra databasen og samtidig sætter et limit på alt fra 0 - 1, så vil du altid få den med det højeste ID, altså den nyeste ud. Forståeligt? :o)
Avatar billede cyberpro.dk Nybegynder
07. april 2001 - 23:59 #10
TARK FOR HJÆLPEN!
Avatar billede parazite Nybegynder
08. april 2001 - 00:05 #11
:o)
Avatar billede lojmann Nybegynder
08. april 2001 - 00:09 #12
Np :)