Avatar billede mdez Nybegynder
01. juli 2005 - 10:23 Der er 6 kommentarer

Kan Efficient Networks 5781 router bruges til ISDN

En i min familie har købe en Efficient Networks 5781 router til brug med en ISDN internet opkobling. Kan den benyttes til det?

I produktbeskrivelsen står:
"The Efficient 5781 is compatible with all broadband connection methods -- T1, ADSL, cable, and fixed wireless -- enabling resellers to simplify deployment by using the same solution for all branch offices, regardless of their access method."

Så er det om "all broadband connection methods" omfatter isdn også?
Avatar billede screem_brille Novice
01. juli 2005 - 10:28 #1
kommer an på dit ISDN Modem, men tvivler på det, det du skal bruge er en rigtig ISDN router.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. juli 2005 - 11:26 #2
Den kan sagtens bruges som router, for det er ikke routeren der "taler" på ISDN. Det gør dit ADSL modem gennem ADSL-splitteren.

Så har du koblet en ADSL-splitter til ISDN stikket, og et ISDN modem efter dette, så kobler du bare routeren til modemet, og det skulle virke.

Så  "all broadband connection methods" betyder, at den også kan bruges på en ISDN linie.
Avatar billede mdez Nybegynder
02. juli 2005 - 17:16 #3
Det lyder ellers godt - og tak for svaret.. men vil det så være nødvendigt at købe ekstra udstyr?

Spørgsmålet er lidt essentielt, da det er grej der skal sendes til Burkina Faso til én gut der er ved at starte en internet cafe (og de kan åbenbart ikke købe så meget grej dér). Derfor er det rart at vide om der skal sendes noget ekstra med :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. juli 2005 - 11:04 #4
Det må komme an på, hvad der følger med et internet abonnement i Burkina Faso.
Ved TDC får man Splitteren og Modem med tilhørende strømforsyning, og et datakabel til Modem -> PC, alternativt Modem -> Router.

Men har man blot splitter, Modem og Router, så er det bare kabler og strømforsyninger der mangler, og det har de vel derude i b kina.
Avatar billede mdez Nybegynder
06. juli 2005 - 10:14 #5
Hm - jeg kan egentlig ikke se hvad den splitter skal bruges til så? Hvis manden har en internetforbindelse på sin pc gennem ISDN-modemet - så er det vel bare at skifte PC ud med router og så smække PCen (og flere af dem) ind i routeren?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:25 #6
brug for mere hjælp ?