Avatar billede mnemic Nybegynder
01. juli 2005 - 00:51 Der er 5 kommentarer

Simpelt login ønskes!

Jeg har dette problem jeg vil gerne have et simpelt login system det skal spørge efter et password og et brugernavn og intet andet hvis det rigtige brugernavn og password er intastet skal den vise www.wowvengeance.com/members.asp hvis det ikke er det rigtige skal den vise en eller anden error side jeg laver kunne fx. hedde www.wowvengeance.com/loginerror.asp

vil gerne have en kode til dette på forhånd tak..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. juli 2005 - 07:34 #1
Jeg har nogle muligheder - men når disse 'hængerer' er klaret så ka' vi snakke sammen:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=mnemic&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
Avatar billede t3ch Nybegynder
07. juli 2005 - 04:30 #2
Kan se dine sider er asp, hvorfor så ikke benytte asp?

Nedenstående script kan benyttes til login.
Opret en Access-database med felterne "Username" & "Password",
hvor du under hvert punkt skriver henholdvis det ønskede username & password.

Databasen er i scriptet kaldt "database.mdb" ret evt. til.
Siden der skal viderstilles til er kaldt viderstil.asp.

<%
SET RS = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
rs.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")

If Request("mode") = "Check" then

Function unQuote(strTekst)
  strTekst = Trim(strTekst)
  strTekst = Replace(strTekst,"'","''")
  unQuote = Replace(strTekst,"%","53")
End Function

    ' Gemmer formfelterne i Variabler
        strUsername = unQuote(request("username"))
        strPassword = unQuote(request("password"))

  Sql = "Select Count(*) as Found from user where (username = '" & strUsername  & "') and (password ='" & strPassword  & "')"
  Set LO = RS.Execute(Sql)
  if LO("Found") = 0 then
    Session("login") = ""
    error = "Du blev ikke godkendt af systemet"
  else
  strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("database.mdb")
  Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  myConn.Open strDSN
  strSQL = "SELECT * FROM user where (username = '" & Request("username") & "') and (password ='" & Request("password") & "')"
  Set ez = myConn.Execute(strSQL)
    Session("login") = "yes mate"
    Response.Redirect "viderstil.asp"
    EZ.Close
    RS.Close
    Conn.Close
  end if
%>
<html>

<head>
<title>login</title>
<head>

<body bgcolor="#FFFFFF" topmargin="10" leftmargin="0" rightmargin="0">

<form method="POST" action="default.asp">
<font face="Verdana" size="1" color="#FFFFFF">
<input type="hidden" name="mode" VALUE="Check">
</font><font face="Verdana" size="2">Denne side kræver login:<br>
<br>

Username: </font><font face="Verdana" size="1" color="#FFFFFF">
<input class='text' type='text' name='username' size='15' value="<%=strbrugernavn%>"></font><font size="2" face="Verdana">
<br></font></font><font class="header"><font size="2" face="Verdana">Password:</font>&nbsp;
<font size="1" color="#FFFFFF">
<input class="text" type="password" value="<%=strpassword%>" name="password" size="15"></font></font>
<br>
<font size="1" color="#FFFFFF">
<input class="text" type="submit" value="Login" name="submit"></font>
<%=error%> </font>
</form>

</body>

</html>
Avatar billede t3ch Nybegynder
07. juli 2005 - 04:30 #3
Ups.. rettelse </head> ;)
Avatar billede submann Nybegynder
07. juli 2005 - 04:55 #4
Endnu et der også er simpelt...

<!-- #include virtual="/_includes/database.asp" -->
<%

' Lidt info om databasen

' Tabellen heder User

' Felterne i tabellen hedder
' Id = Autonummerering
' Username = Tekst
' Pass = Tekst
' UserLevel = Tekst
' Ip = Tekst
' Login_Dato = Dato/Tid
' Login_Tid = Dato/Tid

' ****************************************
' **** Så starter vi på login delen.. ****
' ****************************************

' Vi sikrer os at det ikke er en gammel side der vises
Response.Expires = -180

' Sæt buffer til true så siden bliver hurtiger
Response.Buffer = True

' Sæt danske standarter på serveren
Session.LCID = 1030

' Opret alle variabler
Dim strFormUser
Dim strFormPass
Dim intId
Dim strUser
Dim strPass
Dim strLevel
Dim strIp

' Er det dette der skal vises ?
If Request.QueryString("Mode") = "Login" Then

  ' Angiv værdi for nogle af variablerne
  strFormUser = Trim(Request.Form("Username"))
  strFormPass = Trim(Request.Form("Pass"))

  ' Er der skrevet et bruger navn ?
  If strFormUser <> "" Then

    ' Er der skrever et password ?
    If strFormPass <> "" Then

      ' Så skal vi lige have fat i recordsetet
      Set objRS = objConn.Execute("Select * From User Where Username = '" & strFormUser & "'")

      ' Tjecker om brugeren eksisterer
      If (Not objRS.EOF) And (Not objRS.BOF) Then

        ' Angiv værdi for flere variabler
        intId = objRS("Id")
        strUser = objRS("Username")
        strPass = objRS("Pass")
        strLevel = objRS("UserLevel")
        strIp = Request.ServerVariables("Remote_Addr")

        ' Så kan vi godt lukke for recordsetet igen
        objRS.Close
        Set objRS = Nothing

        ' Passer password fra db og form sammen
        If strFormPass = strPass Then

          ' Yep det hele passer sammen, lad bare brugeren logge ind
          Session("UserName") = strUser
          Session("UserLevel") = strLevel

          ' Indsammel oplysninger hvis brugeren er et fjols
          strSQL = "Update User Set Login_Dato='" & Now() & "', Login_Tid='" & Now() & "', Ip='" & strIp & "' Where id=" & intId

          ' Udfør strSQL
          objConn.Execute strSQL

          ' Så er der logget ind så vi sender brugeren vidre til index
          Response.Redirect("/index.asp")

        ' Hvad skal vi gøre hvis password ikke passer
        Else
          Response.Write "Dit password er forkert..." & vbCrLf
        End If

      ' Hvad skal vi gøre hvis brugeren ikke findes i db ?
      Else
        Response.Write "Brugernavnet findes ikke..." & vbCrLf
      End If

    ' Hvad skal vi gøre hvis password feltet ikke er udfyldt ?
    Else
      Response.Write "Du har ikke skrevet et password..." & vbCrLf
    End If

  ' Hvad skal vi gøre hvis brugernavn feltet ikke er udfyldt ?
  Else
    Response.Write "Du skal skrive dit brugernavn..." & vbCrLf
  End If

  ' Vi tømmer lige variablerne til sener brug så der ikke kommer dumme fejl
  strFormUser = ""
  strFormPass = ""
  intId = ""
  strUser = ""
  strPass = ""
  strLevel = ""
  strIp = ""

' Hvad skal vi gøre hvis det ikke er dette der skal vises
Else
  Response.Write "Hvad laver du her ? Du er da vist lidt på afveje..." & vbCrLf
End If

%>
Avatar billede submann Nybegynder
07. juli 2005 - 16:39 #5
Manglede lige formen....

<%
Response.Write "<Form Action=""/Login.asp?Mode=Login"" Method=""Post"">" & vbCrLf
  Response.write "<Input Type=""Text"" Name=""Username"" Size=""12"" MaxLength=""20"">" & "<Br>" & vbCrLf
  Response.write "<Input Type=""Password"" Name=""Pass"" Size=""12"" MaxLength=""20"">" & "<Br>" & vbCrLf
  Response.Write "<Input Type=""Submit"" Value=""Login"">" & vbCrLf
Response.Write "</Form>" & vbCrLf
%>