Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
01. juli 2005 - 00:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Låst ude af Windows Server 2003

Jeg sad og legede lidt med group policies på min Windows Server 2003 Enterprice Edition, og kom meget uheldigt til at lave en begrænsende group policy for alle brugere på domænet :( Den skulle selvfølgelig ikke dække administrator-brugere, men det gør den nu.
Jeg er derfor ude af stand til at køre alle ikke *.exe applicationer, der ikke ligger i windows mappen. Det er derfor lidt svært for mig at gå ind i indstillinger for Group Policy og rette det, da den nægter mig adgang til bl.a. *.msc filer. Jeg er selvfølgelig også kommet til at lukke for adgang til CMD.

Jeg har stadig fuld skriveadgang til harddisken og adgang til windows, så kan jeg på en eller anden måde overskrive min group policy via nogle exe-filer eller direkte på disken?
Avatar billede holmus Nybegynder
01. juli 2005 - 07:58 #1
Wups... den var værre...

Jeg har selv gjort det engang, men heldigvis havde jeg en admin logget på serveren, der kunne nå at disable denne...

Men, i din sysvol ligger dine policy filer... Gad vidst om det ikke er løsningen i første omgang at fjerne disse (kopiere dem til en anden lokation) på alle dine domain controllere... Det ville jeg i hvert tilfælde forsøge på...

Undlad at fjerne alle, kun den du har fejl på...

Jeg skal ærligt talt melde med det samme, at jeg ikke selv har prøvet det før, derfor kender jeg heller ikke konsekvensen... Men uanset, så er det måske værd at prøve om ikke der dukker andre mere gennemtestede bud op!

God fornøjelse

/holmus
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
01. juli 2005 - 08:46 #2
Jeg har slettet alle filer under policy mappen i SYSVOL. Ingen ændring. Gad vide om den den har gemt en kopi et andet sted på HDD.
Avatar billede holmus Nybegynder
01. juli 2005 - 08:49 #3
Hvis du har flere domain controllere, så skal du være opmærksom på at det bliver slettet alle steder... tillige skal du forvente en repplikerings tid på op til 15 minutter..
Avatar billede bjuhl Nybegynder
01. juli 2005 - 12:35 #4
Har du prøvet at starte op i Directory mode. Her skal du bruge dit gamle admin password fr før den blev domaincontroller
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
01. juli 2005 - 20:06 #5
Hvordan starter jeg den op i Directory mode?
Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
01. juli 2005 - 20:34 #6
Jeg har selv løst problemet. Jeg havde nemlig givet adgang til calc.exe i policy, så omdøbte mmc.exe til calc.exe. På den måde fik jeg adgang til Group Policy Management igen.
Tak for jeres input.