Avatar billede msor Nybegynder
30. juni 2005 - 21:09 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hvilket programmeringssprog?

Jeg vil gerne starte med at programmere programmer til Windows-maskiner. Jeg er helt ny, men har da lavet lidt html/css. Er der nogen kan kan anbefale noget, som der er tutorials/artikler til?

Jeg vil også godt have et direkte link til at downloade det; tro mig, det har jeg ikke altid haft held med at finde!
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2005 - 21:11 #1
C# var en oplagt mulighed
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
30. juni 2005 - 21:12 #2
- PHP

Hvis du vil fortsætte i webprogrammeringsbanen er PHP det bedste og nemmeste sprog, modsat ASP er PHP designet til webprogrammering, og kan alting uden dyre serverside kompontenter.

www.webcafe.dk for mere info på dansk, eller www.php.net/

- JAVA

Et nemt programmeringsprog til ægte programmering, som du kan kører på din computer, det er meget nemmere end C++, specielt til GUI (Grafisk interface)

Læs arne_v's nyeste artikel for alt den info du behøver: http://www.eksperten.dk/artikler/717
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
30. juni 2005 - 21:12 #4
hov, overså lidt af spørgsmålet, så bare drop PHP kommentaren :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2005 - 21:13 #5
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2005 - 21:14 #6
hvis du vil programmere til andre platforme end Windows vil jeg også anbefale Java
Avatar billede msor Nybegynder
30. juni 2005 - 21:18 #7
Kan det passe, at når man har downloadet den ShareDeveloper, så er det en PNG-fil man skal bruge? Den hedder vist noget i retningen af BuiltWithSharpDeveloper..
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
30. juni 2005 - 21:19 #8
png er et billedeformat :) ligesom .jpg
Avatar billede msor Nybegynder
30. juni 2005 - 21:20 #9
Netop, derfor kunne jeg ikke rigtig få det til at passe. Men jeg kunne ikke finde andet når det var udpakket og installeret
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2005 - 21:30 #10
du skulle gerne have fået en program gruppe SharpDevelop med et shortcut kaldet SharpDevelop

[vigtigt: .NET SDK skal installeres først !]
Avatar billede msor Nybegynder
30. juni 2005 - 21:33 #11
jeg har også installeret .NET SDK. Skal det være i samme mappe?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2005 - 21:36 #12
nej - det default directpry som installations programmerne foreslår er gode nok
Avatar billede msor Nybegynder
30. juni 2005 - 21:39 #13
det kan jeg ikke forstå. .NET SDK ligger i C:/Programmer/xx/xx
og SharpDeveloper ligger i C:/Michael/Downloads/SharpDeveloper.

Burde det ikke være godt nok? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2005 - 21:41 #14
øh - har du kørt de downloadede setup programmer ?
Avatar billede msor Nybegynder
30. juni 2005 - 21:42 #15
det mener jeg, ellers kan jeg da bare hente dem igen.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2005 - 21:46 #16
øh - det taget vel 10-60 minutter at downloade .NET SDK og 20 minutter inklusive
2 reboots at installere
Avatar billede msor Nybegynder
30. juni 2005 - 21:47 #17
jamen jeg har dem jo. og ja, jeg har også kørt dem :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2005 - 22:09 #18
og du har ikke fået 2 nye program grupper ?
Avatar billede msor Nybegynder
30. juni 2005 - 22:32 #19
üh uh.

Nej, der har ikke været en setup i SharpDeveloper. Jeg misforstod vist dit spørgsmål først. Hvad skal jeg så gøre?

Jeg bruger LeechGet..
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2005 - 22:38 #20
prøv lige og brug en browser

for SharpDevelop skal du få en SharpDevelop_1.1.0.1964MayBetaRefresh_Setup.exe
Avatar billede msor Nybegynder
30. juni 2005 - 22:57 #21
til hvad? jeg bruger LeechGet som Download Manager. Og nej, den fik jeg ikke..
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2005 - 23:17 #22
til at downloade med
Avatar billede msor Nybegynder
01. juli 2005 - 07:39 #23
Øh, hvordan skal jeg downloade med en browser?
Avatar billede msor Nybegynder
19. februar 2006 - 22:34 #24
Post svar, arne_v, jeg vil gerne have lukket tråden :)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2006 - 22:59 #25
ok