Avatar billede 2c Nybegynder
30. juni 2005 - 17:13 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Pris for domæne

Hej

Hej. Min lillebror har et domæne: www.***-site.dk, men vil gerne have domænet www.***.dk. Det er der dog desværre et firma der ejer. Firmaet bruger ikke domænet, og har sagt de gerne vil sælge det. De har sagt de gerne vil have et tilbud.

Mit spørgsmål. Hvad skal man tilbyde for et domæne ? Og hvordan foregår det egentlig når man sælger et domæne ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. juni 2005 - 17:15 #1
Du skal tilbyde det, som du mener det er værd. Et bud kunne være 5-10.000 kr.

De forventer nok en fortjeneste, men størrelsesordenen kan man jo kun gætte om. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at kontakte den ansvarlige telefonisk og udfritte ham lidt om hvad beløbsstørrelse de havde i tankerne. Husk: I enhver forhandling skal man aldrig blotte sig for tidligt. :-)
Avatar billede jensanders Nybegynder
01. juli 2005 - 09:15 #2
http://www.dk.org/index-preregistrering-domains4.asp
Prisen kommer meget an på domænenavnet
Avatar billede 2c Nybegynder
21. november 2005 - 13:28 #3
Havde helt glem den her. Tak for hjælpen.