Avatar billede maak Nybegynder
30. juni 2005 - 15:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp, ang. tabeller

Hovrdan kan man finde du af hvilken SQL kode man skal bruge, Hvis man laver sine egne systemer med mysql, og f.eks skal lave en Gæstebog, hvordan kan man så vide hvad SQL kode man skal bruge for at oprette tabel?
Avatar billede shb Nybegynder
30. juni 2005 - 15:38 #1
så skal du først udtænke hvrdan du ønsker at have alle dine tabeller og felter, og her efter begynde at skrive dit sql script. eks.
create db testdatabase; --opretter databasen testdatabase
use testdatabase;
create table tabel....blablabla og så har du din database
kig evt. på 1keydata.cm for hjælp
Avatar billede maak Nybegynder
30. juni 2005 - 15:39 #2
1keydata.cm ?
Avatar billede maak Nybegynder
30. juni 2005 - 15:42 #3
kan i ikke skrive ud for hver sætning skrive hvad den sætning gør eks.

CREATE TABLE `maakguestbook` (
`id` int(4) unsigned NOT NULL auto_increment,
`navn` varchar(50) NOT NULL default '',
`email` varchar(50) NOT NULL default '',
`hjemmeside` varchar(50) NOT NULL default '',
`besked` longtext NOT NULL,
`dato` varchar(50) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM;
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
30. juni 2005 - 15:46 #4
CREATE TABLE `maakguestbook` ( 'opretter tabellen maakguestbook
`id` int(4) unsigned NOT NULL auto_increment, ' opretter feltet id som int
`navn` varchar(50) NOT NULL default '', ' opretter feltet navn som varchar
`email` varchar(50) NOT NULL default '', ' opretter feltet email som varchar
`hjemmeside` varchar(50) NOT NULL default '', opretter feltet hjemmeside som varchar
`besked` longtext NOT NULL, ' opretter feltet besked som lang tekst
`dato` varchar(50) NOT NULL default '', ' opretter feltet dato som varchar
PRIMARY KEY (`id`) ' sætter id som primær nøgle
) TYPE=MyISAM;

varchar = tekst 'så vidt jeg husker
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
30. juni 2005 - 15:46 #5
int = tal
Avatar billede maak Nybegynder
30. juni 2005 - 15:47 #6
Ok, mange tak, Så er det jo simpelt
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
30. juni 2005 - 15:50 #7
http://www.w3schools.com/sql/sql_create.asp

Her er iøvrigt lidt nyttigt info i denne forbindelse