Avatar billede hrc Mester
30. juni 2005 - 15:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Server går ned pga. stor mængde udkommenteret kode

Kører Apache via XAMPP v. 1.13, PHP v. 5.0.?? og det har kørt fint indtil i dag hvor min php-fil er blevet større end 10kb.

Browseren hænger da serveren dør.

Har prøvet at udkommentere php-kode således, at der kun er en tom HTML-skal. Det virker ikke, men når jeg så sletter den udkommenterede kode, så fungerer det.

I php.ini er memory_limit sat til 8M (8Mbyte?) og det hjælper ikke om jeg sætter den til 16M.

Det sker på IE, Opera, Firefox og Mozilla.

Kan php simpelthen ikke lide min kodestil eller er der en anden mulighed?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
30. juni 2005 - 15:26 #1
Kan vi komme til at se din kode? Ellers er det lidt svært at sige noget konkret hvis serveren ellers fungerer.
Avatar billede hrc Mester
30. juni 2005 - 23:00 #2
Det kan jeg godt, men der er intet odiøst i det idet der er en standart HTML-skal hvor der var en større udkommenteret klump php.

<html>
<head>
  <title />
</head>
<body>
  <!--
  <?php
  ... ca. 10kb kode
  ?>
  -->
</body>
<html>

Fjerner jeg den inaktive klump så virker det
Avatar billede hrc Mester
30. juni 2005 - 23:02 #3
Serveren er ikke noget jeg har stor erfaring i at sætte op - har bare installeret XAMPP og brugt det derfra.
Jeg efterspørger viden om hvor stor min php-fil må være, for det er antageligvis det der er problemet, ikke?
Avatar billede hrc Mester
01. juli 2005 - 11:44 #4
Jeg lukker spørgsmålet igen.

Første fejl var at tro, at <!-- --> også gjalt php. Det gør den ikke!

Anden fejl var at lade DOM køre validateSchema("fil.xsd"), for det var der den døde - det virkede fint forleden og filen var/er valid.

Når den del er fjernet, så virker det igen. Underligt, at nedenstående kodeeksempel ikke skriver "Hello world" til skærmen, men i stedet dør pga. validateSchema:

<?php
  echo "Hello world";
  $domDoc = new DomDocument();
  ...
  if ($domDoc->validateSchema("...")) {
    echo "<br/>OK";
  }
?>