Avatar billede pixel_piraten Nybegynder
30. juni 2005 - 10:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

simpelt link spørgsmål

Halløj

Jeg skal have en side til at pege på en anden side. Forvirret?

Jeg har 2 sider; www.bladez.dk og www.powerboards.biz. Nu vil jeg bare bruge .biz siden. Jeg vil have, at når brugeren taster www.bladez.dk så åbner www.powerboards.biz i stedet.

Hvad skal jeg skrive i www.bladez.dk index.html filen?

Håber i kan hjælpe mig:-)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
30. juni 2005 - 10:26 #1
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0;URL=http://www.powerboards.biz">
Avatar billede di8leva Nybegynder
30. juni 2005 - 10:26 #2
<html>
<head>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
location.href = 'http://www.powerboards.biz';
</script>
</head>
<body>
<pre><a href="http://www.powerboards.biz">If you were not redirected, please click here.</a></pre>
</body>
</html>
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
30. juni 2005 - 10:27 #3
- skriver du bare i en Index.html fx. der ligger på www.bladez.dk serveren...
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
30. juni 2005 - 10:28 #4
ok - helt præcist - dette gemmes som en index.html-fil

<html>
<head>
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0;URL=http://www.powerboards.biz">
</head>
<body>
</body>
</html>
Avatar billede busschou Praktikant
30. juni 2005 - 10:32 #5
det var så javascript metoden og html metoden
Hvis du bruger php eller asp kan du redirecte før brugeren modtager siden
Det vil sige så spares der nogle micro secunder ;o)
--
index.asp
<%
response.redirect "http://www.powerboards.biz"
%>
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
30. juni 2005 - 10:33 #6
hehe ;)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
30. juni 2005 - 10:34 #7
der skal så lige nævnes, at Java-script måden ikke automatisk viderestiller i den nye IT, da den blokerer for aktivt indhold (hvis det er slået til, som de fleste har) - og så skal man entrn trykke på linket, eller tillade aktivt indhold

METAEN og <% response.redirect %> (som er ASP) er stensikker...
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
30. juni 2005 - 10:35 #8
IT = IE*
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
30. juni 2005 - 10:36 #9
(og nu du har fået Javascript, ASP og META, så tag da også lige PHP-måden ;))

<?php
header("location: http://www.powerboards.biz");
?>
Avatar billede busschou Praktikant
30. juni 2005 - 10:36 #10
hehe det var ikke for at skabe røre :o)
Bare for at nævne at der er andre metoder
Hvis siden konsekvent skal omdirigeres så mener jeg principielt at serverside er korrekt, fordi der ikke er nogen grund til at brugeren så bruger tid på at hente en "falsk" side
Men det er jo en smags sag :o)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
30. juni 2005 - 10:38 #11
det kan du have ret I - men nu benævned det jo ikke, hvilket serversidesprog, som "pixel_piraten" bruger - men nu er der ihvertfald lidt at vælge imellem ;)
Avatar billede pixel_piraten Nybegynder
30. juni 2005 - 18:19 #12
jeg har givet 44fire44 point for svaret. 1000 tak for hjælpen alle:-)
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
30. juni 2005 - 20:02 #13
Selv tak - takker for points ;)