Avatar billede jimpp Nybegynder
29. juni 2005 - 21:07 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Terror-Bruger på mit site

Hej, jeg var ikke helt sikker på hvor dette spørgsmål skulle placeres så undskyld hvis det er blevet fejl kategoriseret!

Jeg driver en mellemstor hjemmeside, og her er der mulighed for oprette en profil og kommentere indholdet, jeg har brug for noget kodemæssig eller juridisk vejledning. Hvordan kan jeg slippe af med denne bruger indtil videre har jeg gjort følgende:

Slettet hans profil
Blokeret hans ip'er (der er mange proxyer så dette er lidt pointless)
Henvendt mig til ham for at mægle

Alt har været uden succes, så mit spørgsmål er, hvad gør jeg nu? det er trættende med den slags chikane, men kan jeg melde ham for cikane (det skal siges at jeg god ved hvem personen er men at det er umiligt at snakke med ham)

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
29. juni 2005 - 21:09 #1
Hvis du ved hvem personen er, vil jeg mene at du skal rette en anmeldelse til hans udbyder, eller angive en politi anmeldelse og lade dem om at finde hans udbyder.

Hvis du kender personens rigtige ip, kan du findes hans host på www.ripe.net
Avatar billede dmcn Praktikant
29. juni 2005 - 21:13 #2
Langt de fleste internetudbydere har en klausul i deres kontrakt, der omhandler almindelig netikette. Hvis man overtræder den, er det principielt set grundlag for at lukke personens forbindelse. Kontakt udbyderen og forklar dem sagen.

Hvis personen stadig bor hjemme, har nogen af mine bekendte (folkene bag whitehat.dk) haft enorm succes med at ringe og tale med forældrene. Det virker af en eller anden grund helt fantastisk godt. :)
Avatar billede jimpp Nybegynder
29. juni 2005 - 21:16 #3
Problemmet er at det er en voksen mand :)
Avatar billede jimpp Nybegynder
29. juni 2005 - 21:16 #4
Men ja jeg ahr hans rigtige ip adresse, og hans arbejds adresse.
Avatar billede dmcn Praktikant
29. juni 2005 - 21:17 #5
I så fald er udbyderen den eneste vej - med mindre det han skriver nærmer sig injurier, trusler eller lign.? :)
Avatar billede giorgio Nybegynder
29. juni 2005 - 21:21 #6
jeg har prøvet at melde en fra udlandet til hans udbyder som konstant chikaneret mig, og det tog udbyderen meget seriøst og jeg hørte aldrig fra ham igen.
Avatar billede jimpp Nybegynder
29. juni 2005 - 21:22 #7
Det nærmer sig faktisk, han arbejder meget intensivt på at miskreditere vores tekster, for det meste uden nogen hold overhoved.
Avatar billede dmcn Praktikant
29. juni 2005 - 21:25 #8
Hvis han kommer med usande udtalelser, som skader eventuel forretning eller personligt ry, er det grænsende til injurier, og I kan principielt set lægge sag an.
Har du mulighed for at komme med eksempler på hans udtalelser?
Avatar billede giorgio Nybegynder
29. juni 2005 - 21:27 #9
meld ham! Du ved godt at føler du dig truet, eller han indgår injurier så er det godt at have policen på banen. Har faktisk lige prøvet det med trusler idag og den klaret politiet ganske godt ;) bare du har et bevis, hvilket du jo har så tager polisen gerne kontakten til ham.
Avatar billede jimpp Nybegynder
29. juni 2005 - 21:38 #10
Lyder rigtigt godt, tak for jeres hjælp, nu har jeg en rimelig fremgangs måde,

Lig et svar så får i points :)
Avatar billede giorgio Nybegynder
29. juni 2005 - 21:40 #11
er bare glad for at kunne hjælpe. overvejer du en retsag, så prøv gratisadvokaterne for at se om du har en sikker sag www.ret-raad.dk
Avatar billede dmcn Praktikant
29. juni 2005 - 21:45 #12
Held og lykke med det hele - lad os høre hvordan det går. :)
Avatar billede jimpp Nybegynder
29. juni 2005 - 22:41 #13
Det vil jeg gøre!