Avatar billede x-phase Nybegynder
29. juni 2005 - 15:33 Der er 13 kommentarer

kan ikke oprette brugere?

hey jeg har et problem.... når jeg forsøger at oprette en bruger på min hjemme side kommer den op med denne her meddelse:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'servernavn' (1) in /home/fordrea/public_html/ny-ok.php on line 11

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Access denied for user 'fordrea'@'localhost' (using password: NO) in /home/fordrea/public_html/ny-ok.php on line 11

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: A link to the server could not be established in /home/fordrea/public_html/ny-ok.php on line 11

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'fordrea'@'localhost' (using password: NO) in /home/fordrea/public_html/ny-ok.php on line 13

Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: A link to the server could not be established in /home/fordrea/public_html/ny-ok.php on line 13
Access denied for user 'fordrea'@'localhost' (using password: NO)

mit php script ser så dan her ud:

<? $strTitle="Bruger-ID";?>

<? include("header.inc"); ?>

<body>

<div class='indhold'>

<?php
mysql_connect("servernavn", "brugernavn", "password"); mysql_select_db("databasenavn");
$sql="SELECT brugernavn FROM users WHERE brugernavn='$_POST[brugernavn]'";
$result=mysql_query($sql)or die(mysql_error());
$number=mysql_num_rows($result);
if($number > 0){
  print "<h1> $strTitle ikke godkendt</h1>";
  print "<p>Desværre, brugernavnet er optaget</p>";
}
elseif($_POST['brugernavn'] && $_POST['password']){
  $sql2="INSERT INTO users (brugernavn, password)
  VALUES('$_POST[brugernavn]', '$_POST[password]')"; mysql_query($sql2) or
  die(mysql_error());
  echo "<h1> $strTitle godkendt</h1>";
  echo "<p>Brugernavn og password var ledigt og er godkendt! </p>";
}
else{
  echo "<h1>Indtastningsfejl</h1>";
  echo "<p>Du skal udfylde begge felterne</p>";
}
?>

</div>

<? include("menu1.inc"); ?>

</body>
</html>

please hjælp mig...
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
29. juni 2005 - 15:41 #1
Bare lige for at være sikker står der :
mysql_connect("servernavn", "brugernavn", "password");  I dit script eller har du lavet værdierne til indlægget af sikkerhedsmæssige årsager?
Hvis ikke skal du nok have det rettet til, for det ser ud til at den ikke kender serveren 'servernavn'...

Mort3n
Avatar billede x-phase Nybegynder
29. juni 2005 - 15:43 #2
det der står her er præsis det der står i mit script
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
29. juni 2005 - 15:56 #3
OK, det skal tilpasses så det passer til dit miljø.

Så servernavn skal laves om til localhost kunne jeg forestille mig. Og brugernavn og password skal ændres til et brugernavn og password der kan bruges på serveren, ved du om du har oprettet sådan en?
Til sidst skal du ændre databasenavn til navnet på den database du har lavet. Det er i kaldet til mysql_select_db();
Avatar billede x-phase Nybegynder
29. juni 2005 - 16:01 #4
jeg tror ikke jeg har oprettet et brugernavn og et password....

jeg bruger phpadmin
Avatar billede x-phase Nybegynder
29. juni 2005 - 16:09 #5
okay... wierd... nu skriver den det her:

Fatal error: Call to undefined function: connect() in /home/fordrea/public_html/ny-ok.php on line 11
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
29. juni 2005 - 16:11 #6
Hvem er din host?
Avatar billede x-phase Nybegynder
29. juni 2005 - 16:13 #7
det er nogen der hedder www.c-f-h.com.... hvis det ikke er den er det så denne her..... localhost
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
29. juni 2005 - 16:14 #8
Servernavnet er localhost. Og du må have fået nogle oplysninger fra din host(udbyder) med brugernavne, passwords og databasenavn.
Avatar billede x-phase Nybegynder
29. juni 2005 - 17:42 #9
nej det har jeg ikke...... men jeg tror det er USER: X-phase PASS: 020287 DATABASENAVN: fordrea.....
Avatar billede netraider Nybegynder
30. juni 2005 - 07:51 #10
Det lyder meget korrekt..dem indsætter du så istedet for henholdsvis brugernavn kodeord og databasenavn i dit script...og til en anden gang er det ikke voldsomt smart at paste dit password i et offentligt forum :)
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
30. juni 2005 - 08:41 #11
Og lige for en sikkerheds skyld. Det er kun der hvor der står brugernavn i mysql_connect(). :-)

Mort3n
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
01. juli 2005 - 09:42 #12
Kunne du bruge det?

Husk at acceptere for at gøre forummet godt.

/Mort3n
Avatar billede mccookie Seniormester
05. juli 2005 - 14:01 #13
Lukketid ;)