Avatar billede sbay Nybegynder
29. juni 2005 - 14:03 Der er 4 kommentarer og
5 løsninger

Åbne et word dok fra Notes

Hejsa

Jeg vil gerne kunne åbne et specifikt word dokument fra en combobox eller dialogliste i Notes. Jeg har en række (6) valgmuligheder, der så skal åbne en bestemt template i Word. Hvordan gøres det?
29. juni 2005 - 14:57 #1
Du kan bruge @Command([Execute];"<filnavn>") til at åbne et Word dokument fra Notes. Såvidt jeg husker åbner den selve template-dokumentet, hvis det er en Word template, og danner ikke et nyt Word dokument baseret på template'en. Men prøv det.
29. juni 2005 - 15:07 #2
Jeg har lige testet det. Den opretter faktisk et nyt dokument baseret på template'en, så det er vel fint?
Avatar billede Inge Nybegynder
29. juni 2005 - 15:10 #3
du kan også bruge file...
file:///x:/xx/xxxx.xx, altså sti og filnavn til dokumentet
Avatar billede sbay Nybegynder
29. juni 2005 - 15:11 #4
ja, det lyder ok - jeg prøver det lige... du har ikke en stump kode??
Avatar billede sbay Nybegynder
29. juni 2005 - 15:23 #5
Det lader ikke til at man kan bruge @command i en listbox eller dialog liste! Eller hvad - husk jeg skal have 6 templates at vælge imellem!
29. juni 2005 - 15:23 #6
Du sætter filnavnet på det Word-dokument du vil åbne ind der hvor jeg har skrevet <filnavn>, altså:
@Command([Execute];"<filnavn>"), f.eks.
@Command([Execute];"c:\\skabelon.dot")
- Notes bruger backslash til at markere at her kommer et specialtegn, altså bruger man to backslash i træk til filnavne.
29. juni 2005 - 16:19 #7
Du kan enten lave en knap med en liste over dokumenter:
_choice := @Prompt([OKCANCELLIST]; "Vælg template"; "Vælg hvilken template dokumentet skal baseres på."; ""; "l:\\skrivebord\\idegrundlag.dot":"c:\\msoffice\\office\\hav.dot");
@Command([Execute];_choice)

Ovenstående filnavne er bare eksempler. De skal udskiftes med filnavne, der er korrekte hos dig.

Eller du kan lave et felt, hvor du vælger mellem forskellige templates, og så have en knap ved siden af for at åbne det dokument, der er valgt i feltet. Så kan du gemme valget fra gang til gang. Så kan du i knappen bare skrive:
@Command([Execute];<feltnavn>)
- hvor <feltnavn> er navnet på det felt, hvor du gemmer den valgte template.
Avatar billede sbay Nybegynder
30. juni 2005 - 10:02 #8
kaspertm>>> Det virker! Men skal filnavn og dti stå i boksen? Kan man ikke gøre så der bare står Template1, og når man vælger den, så åbner den c:docs:template1???
30. juni 2005 - 11:08 #9
Du kan bare bruge en @If-sætning, som f.eks.:
_choice := @Prompt([OKCANCELLIST]; "Vælg template"; "Vælg hvilken template dokumentet skal baseres på."; ""; "Template1":"Template2");
_file := @If(_choice = "Template1";"C:\\docs\\template1.dot";_choice = "Template2";"C:\\docs\\template2.dot";NULL);
@Command([Execute];_file)