Avatar billede henning-a Nybegynder
29. juni 2005 - 13:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SQL Statement til Access query

Hej alle folk herinde..

Jeg har et problem med at få en Query i min database til at finde dubletter, og så slette dem med det højeste ID.
Jeg har en SQL statement (tror jeg nok at det hedder) der kan gøre det, men der skal jeg bruge winSQL for at den gider at slette dem. Access brokker sig over det SQL script jeg har. Den siger følgende:

"Specify the table containing the records you want to delete."

Her nedenunder er det jeg bruger til at finde de rækker der skal slettes.
Det virker kun når jeg bruger winSQL til at køre den query.

/**** Code Start ****/
delete from totalliste where id in
(
    select id from totalliste t,
    (
      select distinct(component), min(id) as minid
      from totalliste
      group by component
      having count(id) > 1
    ) q0
    where t.component=q0.component
    and id > q0.minid
    order by t.component, t.id
)

/**** Code Slut ****/

Er det ikke muligt at skrive det om, så det virker i Access?
Jeg bruger MS Access 2003.
Avatar billede 2dbornot2db Nybegynder
29. juni 2005 - 16:33 #1
Måske du blot mangler en * i første linie:
"Delete * From Totalliste..."
Avatar billede henning-a Nybegynder
30. juni 2005 - 08:10 #2
mange tak...
Det var lige det der manglede :) har stirret mig blind på det i et par timer nu :P