Avatar billede riversen Nybegynder
29. juni 2005 - 13:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

word makro problem

Jeg har følgende makro:
Sub Enkeltsidet()

    Dim Beskyttet As Single

    If ActiveDocument.ProtectionType = wdAllowOnlyFormFields Then
        ActiveDocument.Unprotect
        Beskyttet = 1
    End If

    ActivePrinter = "HP LaserJet 4050 Series PCL6"

    ActiveDocument.PageSetup.FirstPageTray = GetBinNumber("Bakke 2")
    ActiveDocument.PageSetup.OtherPagesTray = GetBinNumber("Bakke 1")

    Application.PrintOut FileName:="", Range:=wdPrintAllDocument, Item:= _
        wdPrintDocumentContent, Copies:=1, Pages:="", PageType:=wdPrintAllPages, _
        ManualDuplexPrint:=False, Collate:=True, Background:=True, PrintToFile:= _
        False, PrintZoomColumn:=0, PrintZoomRow:=0, PrintZoomPaperWidth:=0, _
        PrintZoomPaperHeight:=0

    ActivePrinter = "\\SERVER\sharenavn"

End Sub

Jeg har det problem, at en afdeling har en noget speciel printeropsætning... brugerne er blevet vænnet til det, og det skal åbenbart fortsætte sådan.

De har installeret en netværksprinter fra \\server\sharenavn\. Desuden har de installeret en "lokalversion" af printeren (samme driver etc.), hvorefter der er lavet et mapping af lpt2 til \\server\sharenavn\ (altså "net use lpt2: \\server\sharenavn").

Makroen virker som sådan fint nok... der udskrives uden problemer, men efterfølgende er der nogle problemer. Hvis man, efter makroen er blevet kørt, forsøger at udskrive et dokument fra excel på lokalprintere, sker der absolut intet. Fejlen kan afhjælpes ved at ved at skifte standardprinter og evt. tilbage igen.

Findes der en logisk forklaring og hvordan kan problemet afhjælpes? Jeg har ikke fundet ud af om det er muligt at installere 2 kopier af samme netværksprinter... derfor en lokal og en netværksversion.
Avatar billede rvm Nybegynder
30. juni 2005 - 07:44 #1
Det er en lidt kryptisk fejl, men du har jo selv løsningen på den :-)

Skift printer standardprinter frem og tilbage som det sidste i makroen...
Avatar billede riversen Nybegynder
06. juli 2005 - 17:41 #2
hvis det nu var løsningen, havde jeg ikke lavet spørgsmålet, vel.
Avatar billede rvm Nybegynder
11. juli 2005 - 09:16 #3
Når jeg skriver at du selv har løsningen, så mener jeg at du i din kode skal skifte standardprinteren frem og tilbage igen, som du beskriver ovenfor - det løser jo det faktiske problem. Hvorfor du så har problemet ved jeg ikke...
Avatar billede riversen Nybegynder
29. november 2005 - 20:07 #4
lukker