Avatar billede pxa Nybegynder
07. april 2001 - 18:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

søge i flere tabeller i en access database

Hvordan søger jeg i flere tabeller i en access database fra en html form.
Avatar billede netsrac Praktikant
07. april 2001 - 18:40 #1
select tabel1.feltnavn, tabel2.feltnavn from tabel1, tabel2
Avatar billede pxa Nybegynder
07. april 2001 - 18:42 #2
Det har jeg prøvet.
Det virker ikke.
Avatar billede netsrac Praktikant
07. april 2001 - 18:44 #3
Så gør du det forkert for det skal virke, lad mig se noget kode...
Avatar billede pxa Nybegynder
07. april 2001 - 18:49 #4
<%
\' Henter værdien fra soeg.htm
strKeyword = Trim(Request.Form(\"Keyword\"))

strTabel = Trim(Request.Form(\"Tabel\"))

Hvis der er skrevet i feltet
    strKeyword = Replace(strKeyword,\"\'\",\"\'\'\")

strSQL = \"SELECT scenarier.Titel, benchmarking.Titel FROM scenarier, benchmarking WHERE (scenarier.Titel LIKE \'%\" & strKeyword & \"%\') OR (benchmarking.Titel LIKE \'%\" & strKeyword & \"%\')\"

\' Skaber DSNLess forbindelse til DBen
strDSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\"&Server.MapPath(\"fagbibliotek.mdb\")
Set myConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
myConn.Open strDSN

\' Skaber et recordset udfra SQL strengen
Set rs = myConn.Execute(strSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    \' Hvis der er fundet poster på søgningen
    Response.Write \"<p>Søgeresultat</p>\"

    Response.Write \"<div align=left><table border=0 width=590 cellpadding=5 cellspacing=5>\"
    Response.Write \"<tr><td><b>Titel</b></td><td><b>Navn</b></td><td><b>Beskrivelse</b></td></tr></b>\"
    Do While Not rs.EOF
        Response.Write \"<tr><td valign=top>\" & rs(\"Titel\") & \"</td>\"

        rs.MoveNext
    Loop
    Response.Write \"</table></div>\"

Else
    \' Hvis der ikke er fundet poster på søgningen
    Response.Write \"<p>Der er ikke fundet noget på denne søgning</p>\"
End If

\' Rydder op efter os
myConn.Close
Set myConn = Nothing
%>
Avatar billede netsrac Praktikant
07. april 2001 - 22:43 #5
Får du nogen fejl eller ?
Avatar billede pxa Nybegynder
08. april 2001 - 10:33 #6
Nej jeg får ingen fejl, men den henter bare ikke noget fra den den første tabel.
Tilgengæld så skriver den flere gange det den finder i den anden tabel
Avatar billede proaccess Nybegynder
08. april 2001 - 10:44 #7
Du skal bruge UNION...

strSQL = \"SELECT Titel FROM scenarier WHERE Titel LIKE \'%\" & strKeyword & \"%\') UNION SELECT Titel FROM benchmarking WHERE Titel LIKE \'%\" & strKeyword & \"%\')\"

i stedet for din nuværende:
strSQL = \"SELECT scenarier.Titel, benchmarking.Titel FROM scenarier, benchmarking WHERE (scenarier.Titel LIKE \'%\" & strKeyword & \"%\') OR (benchmarking.Titel LIKE \'%\" & strKeyword & \"%\')\"

SÅ SKULLE DEN VÆRE DÉR

Avatar billede pxa Nybegynder
08. april 2001 - 11:15 #8
UNION virkede.
Tak for det.