Avatar billede groove11 Nybegynder
29. juni 2005 - 10:30 Der er 5 kommentarer

stopAllSounds fra HTML

Findes der en metode til at stoppe alt lyd fra HTML?

Jeg har en del flashfiler som jeg har behov for at kunne slukke for lyden på ved klik på en HTML-knap. Problemet er at lyden er eksporteret som event-sound, og stopper derfor ikke ved kaldet document.getElementsById['min_swf'].StopPlay();
Jeg vil meget gerne undgå at skulle undgå at åbne de mange flashfiler for at lave lydindstillingen om.
Avatar billede paal_dk Nybegynder
29. juni 2005 - 12:40 #1
AFAIK bliver du nødt til at åbne dem alle og lave noget i dem, det burde dog ikke tage mere end 1 minut per fil med at lave en stopAllSounds funktion som du så kan kalde fra html'en.

Mvh,
Pål Østerud
Avatar billede groove11 Nybegynder
29. juni 2005 - 13:02 #2
problemer at vi har ca. 1750 flash filer, og vi vil meget gerne undgå at skal ind og rette i dem alle..
Avatar billede paal_dk Nybegynder
29. juni 2005 - 13:25 #3
Lav et JSFL script som indsætter koden i frame 1 i alle filerne og eksporterer dem.
Avatar billede groove11 Nybegynder
29. juni 2005 - 13:29 #4
Kan du fixe sådan et? skal nok smide nogle flere point på bordet..
Avatar billede paal_dk Nybegynder
29. juni 2005 - 15:58 #5
Det kan laves på timebetaling, ellers er dokumentationen her:
http://livedocs.macromedia.com/flash/mx2004/main_7_2/wwhelp/wwhimpl/js/html/wwhelp.htm?href=Part_JSAPI.html
og JS FILE API får du også brug for:
http://www.macromedia.com/devnet/mx/flash/articles/jsapi_05.html

Endelig er der en alternativ løsningsmåde der formentlig er hurtigere:
1. Lav en klasse med et statisk field der slår lyden fra i dens setter funktion.
2. Brug MTASC command-line compiler til at kompilere/linke den ind i alle dine .swf'er
3. Lav et javascript->flash kald til din klasse.field fra HTML

Problemet med sidstnævnte er at funktionaliteten forsvinder igen hvis en af filerne bliver reeksporteret fra flash, men det er ikke sikkert at det er et issue her?

Mvh,
Pål