Avatar billede eyesonly Nybegynder
28. juni 2005 - 16:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kopier kolonne data

Er der nogen der kan strikke en sql sætning sammen der kan kopiere alt data fra en kolone til en anden?
Avatar billede teepee Nybegynder
28. juni 2005 - 16:55 #1
update tabel1 set kolonne2 = kolonne1
Avatar billede teepee Nybegynder
28. juni 2005 - 16:55 #2
kopierer indholdet af kolonne1 over i kolonne2
Avatar billede eyesonly Nybegynder
28. juni 2005 - 17:01 #3
Takker, men jeg har stadig problemer med det!
Var bange for at det var noget rettigheds problemer, men ville lige tjekke om det var sql sætningen det var galt med :(
Avatar billede teepee Nybegynder
28. juni 2005 - 17:01 #4
Det kan måske være en trigger der driller?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
28. juni 2005 - 18:27 #5
skriv fejlkoden og din sql - så er det meget nemmere at hjælpe!
Avatar billede eyesonly Nybegynder
28. juni 2005 - 20:08 #6
Jeg var sikker på det var pga. rettigheder.
Jeg eksekverede sql sætningen i Oracle SQL, men kunne ikke se ændringerne i DBA Studio.
Det var bare 2 forskellige brugere jeg skulle bruge til at logge ind i de 2 programmer, så det lugtede af en eller anden form for rettighedskonflikt!

Heldigvis viste det sig bare at DBA Studio er et lorteprogram. Fordi jeg havde databasen åben i det blev ændringerne fra Oracle SQL ikke foretaget, selvom jeg kunne liste ændringerne i Oracle SQL. Mærkeligt ikke? Det viste sig så at når jeg lukkede DBA Studio, så blev ændringerne foretaget (de ændringer jeg lavede vha. Oracle SQL).

Konklusion: DBA Studio er et åndsvagt program med meget begrænsede muligheder for at manipulere med databaser (eller også er det bare mig der ikke kan finde ud af at bruge det).

Tak fordi du prøvede at hjælpe, men det er heller ikke nemt når nu problemet viste sig at være et helt andet ;)
Avatar billede pnielsen Nybegynder
28. juni 2005 - 22:19 #7
tja. Jeg syntes nu både sql*plus og Dba Studio er ganske udemærket. De har begge deres forcer.

jeg tror simpelthen bare du har glemt at commite dine data i den session du lavede opdateringen ;-)
Avatar billede eyesonly Nybegynder
29. juni 2005 - 00:47 #8
meget muligt...jeg tågede lidt i dag pga. varmen :-)
Avatar billede gybel Nybegynder
23. september 2005 - 14:42 #9
hehe prøv med commit