Avatar billede oversjanten Nybegynder
27. juni 2005 - 13:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forskellige baggrundsbilleder virker i firefox,ikke i explorer

Hvordan skal man skrive det, så det virker i både firefox og explorer?

jeg giver lige et uddrag af min kode, først html, og derefter css:

HTML:
<div id="left">left</div>

<div id="toplayer">
        <h2>fin overskrift</h2>
</div>

CSS:
#left
{
        height:443px;
        width:768px;
        position:absolute;
        top:100px;
        background:url('../images/mouse2.gif')no-repeat bottom left;
}
#toplayer
{
        height:100px;
        width:768px;
        position:absolute;
        vertical-align: top;
        text-align: center;
        top:0px;
        background: url('../images/top_logo_background.gif')bottom left;
}

Jeg har prøvet at flytte billederne ud i rod mappen, men dette hjalp desværre ikke, det skal måske lige nævnes, at jeg ikke ønsker anvende tabeller :-)

På forhånd tak
oversjanten
Avatar billede syvon Nybegynder
27. juni 2005 - 14:01 #1
prøv med dette. kan godt være at du skal ændre på stien.

#left
{
        height:443px;
        width:768px;
        position:absolute;
        top:100px;
        background-image:url(images/mouse2.gif)no-repeat bottom left;
}
#toplayer
{
        height:100px;
        width:768px;
        position:absolute;
        vertical-align: top;
        text-align: center;
        top:0px;
        background-image: url(images/top_logo_background.gif)bottom left;
}
Avatar billede hells Nybegynder
27. juni 2005 - 14:07 #2
Prøv at ændre:
background:url('../images/mouse2.gif')no-repeat bottom left;
background: url('../images/top_logo_background.gif')bottom left;

til:
background:url('../images/mouse2.gif') no-repeat bottom left;
background: url('../images/top_logo_background.gif') bottom left;

IE kan vist bedre lide mellemrum mellem de forskellige værdier for egenskaben, her url('...') og det efterfølgende ord.
Avatar billede oversjanten Nybegynder
27. juni 2005 - 14:12 #3
Pokkers *G*... nu har jeg siddet og stirret i flere timer.. .og så er det mellemrummet, der gør forskellen...

så hells smid lige et svar... så er der points
oversjanten
Avatar billede hells Nybegynder
27. juni 2005 - 14:13 #4
svar