Avatar billede krikand Nybegynder
07. april 2001 - 14:59 Der er 9 kommentarer

value=forskelligt nummer

En stakkels amatør spørger.Hvordan kan der i nedenstående -  Betalingsreference -indsættes \"noget\", så value viser et nyt nummer hver gang.<FORM METHOD=\"POST\" ACTION=\"https://solo3.merita.fi/cgi-bin/SOLOPM01\">

<input type=\"hidden\" name=\"Betalings-Reference\"  INPUT NAME=\"SOLOPMT_REF\"  VALUE=
\" \">
<p><input type=\"submit\" name=\"blank\" value=\"Send og gennemfør betaling\" name=\"B1
</FORM>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. april 2001 - 15:09 #1
Du skal have fat i noget serverside for at kunne registrere hvilke numre der er brugt.

Altså med mindre du vill have en usikker javaScript løsning med noget lignende: Int random(1000000). Her kan du risikere at nummeret kommer igen og du altså vil have 2 ens referencer.

Serverside er ikke mig. :-(

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. april 2001 - 15:10 #2
Du bruger allerede et CGI-script. Det havde jeg lige overset. Suk :-(
Avatar billede krikand Nybegynder
07. april 2001 - 15:25 #3
Kære Nikolajdu. Når jeg bruger cgi-script, er der så en løsning ? hilsen krikand. Husk stadig på, at jeg er nybegynder.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. april 2001 - 15:34 #4
Løsningen er ihvertilfald mulig, men jeg tør ikke kaste mig ud i CGI- programmering på denne halvtørstige ørdig eftermiddag. :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. april 2001 - 16:00 #5
Skal det være et nyt nummer hver gang skal du vel igang med noget database
(eller til nød fil-håndtering) på serveren. Eller skal det bare være en tilfældig, og
med stor sandsynlighed forskellige, værdi hver gang. Bogstaver/tal og hvor mange??
Avatar billede krikand Nybegynder
07. april 2001 - 16:06 #6
Helst ikke database, det kan jeg nemlig ikke. Det skal være tal, fx 7 cifre eller 9, og forskelligt hver gang, eller endnu bedre et forskelligt fortløbende nummer, der bliver 1 større hver gang.Men jeg skulle gerne bruge en konkret løsning. hilsen krikand
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. april 2001 - 19:45 #7
Noget i denne retning f.eks. Du skal nok selv lige oprette filen, det gemmes på
og så bør vi lige lave noget med henblik på flere samtidige brugere. Men er det
helt forkert udgangspunkt?

#!/usr/bin/perl
print \"Content-type: text/html\".\"\\n\\n\";
print \"<html><body>\";

open(F,\"62878b.txt\");
$number=<F>;
close(F);

$number++;

open(F,\">62878b.txt\");
print F \"$number\\n\";
close(F);

print \"<p>Det n&aelig;ste tal er $number.</body></html>\";
Avatar billede krikand Nybegynder
08. april 2001 - 00:25 #8
Kære erikjacobsen. Skal lige bruge søndag til at se på dit foreslag. hilsen krikand
Avatar billede krikand Nybegynder
08. april 2001 - 23:14 #9
til erikjacobsen.
jeg er nok for meget nybegynder. Har prøvet, men kan ikke finde ud af det.Jeg viser lige stedet igen, hvor der skulle være et nummer.
<input type=\"hidden\" name=\"Betalings-Reference\"  INPUT NAME=\"SOLOPMT_REF\"  VALUE=
\" \">
Gid det var simpelt. hilsen krikand