Avatar billede ghazaleh Nybegynder
27. juni 2005 - 11:05 Der er 1 løsning

Fejl i trigger

Jeg er lidt grøn til triggers, så jeg er meget i tvivl om syntaksen i denne trigger. Jeg får i hvert fald fejlen:

the column prefix 'inserted' does not match with a table name or alias name used in the query

Min trigger ser sådan her ud:

CREATE TRIGGER Projekt ON [dbo].[Ord]
for insert, update
as

Declare @@landnr as integer
Declare @@transtype as integer
Declare @@ordrenr as integer

SELECT @@landnr=Ctry, @@ordrenr=OrdNo, @@transtype=trtp FROM inserted

IF @@transtype=6
BEGIN
    IF @@landnr=45
    BEGIN
        update ord set AcSet=10 WHERE ord.ordno=@@ordrenr
    update ordln set AcSet=10, ExcPrint=16384 WHERE ordln.ordno=@@ordrenr
    END
    ELSE
    BEGIN
        update ord set AcSet=11 WHERE ordno=inserted.ordno
    update ordln set AcSet=11, ExcPrint=16384 WHERE ordln.ordno=@@ordrenr
    END
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
27. juni 2005 - 13:00 #1
Nå jeg skulle bare flytte "FROM inserted" ned på en ny linie, så virker det