Avatar billede viht Nybegynder
27. juni 2005 - 11:00 Der er 2 kommentarer

Unicode filnavn i Word

Hej eksperter.

Jeg har en word pluging skrevet i vba, og har nu problemer med filnavne med unicode tegn i sig.

Filnavnet er: "καλωσορίζω).doc"

Denne værdi læsser jeg over i en String, som jeg ved er unicode i vba... MEN, den streng der kommer ud af Doc.FullName ser således ud: "?a??s?????).doc"

Nogle bud?
Jeg har prøvet StrConv(strFileName, vbUnicode) - dog uden held.
Avatar billede viht Nybegynder
27. juni 2005 - 11:01 #1
Hmm, det lader til eksperten heller ikke understøtter unicode :-)
Avatar billede viht Nybegynder
27. juni 2005 - 11:03 #2
Filnavnet kan godt tydes ud af ekspertens sjove visning, men hvis i vil have det på den fede måde kan i paste det her ind i et C# program:

UnicodeEncoding encoding = new UnicodeEncoding();
string unicode = encoding.GetString(
new byte[] {186,3,177,3,187,3,201,3,195,3,191,3,193,3,175,3,182,3,201,3});