Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 10:42 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Genvejstast til at indsætte link

Hej alle.

Jeg prøver på at indsætte et link i en flash menu. Jeg ved der findes en "genvejstast" ala f.eks. F6 eller nowet. Men jeg kan ikke huske hvad det er for en.

Altså, jeg klikker på selve "knappen", men hvis jeg indsætter et action script, så melder den fejl og siger at det kun er på knapper man kan indsætte et action script..

Hjæææææææælp
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2005 - 10:45 #1
Prøv F8 - så konverterer du grafikken til et movieclip (eller en knap). Jeg gætter på, at det er det, du mener :)
Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 10:54 #2
Den er konverteret. problemet er når jeg skal indskrive mit action script. det vil den ikke
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2005 - 11:04 #3
Ehm? Tror ikke så meget det er en genvejstast du leder efter, som at du "bare skal gøre det på den rigtige måde. Når du har actions-panellet åbent, skal der stå Actions - Movie Clip eller Actions - Button i overskriften i panellet. Hvis der står Actions - Frame, så er det fordi du har fat i framen. Og så kan du ikke skrive actions på knappen. Prøv først at markere ingenting og derefter at markere knappen igen.
Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 11:18 #4
Hvis du er smadder go til det, ku du så ikk tænke dig at hjælpe mig lidt? Måske over msn?
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2005 - 11:24 #5
Det er altså ret nemt? Du skal bare åbne det rigtige panel?
Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 11:27 #6
Jeg har fundet ud af det...  Havde åbenbart sat den til "hide all", så jeg fik kun første knap frem...  sooooorrrryyy... *S*
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2005 - 12:02 #7
Finfin - husk at lukke :)
Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 12:12 #8
Et andet spørgsmål....

Hvordan indsætter jeg koden i min oscommerce webshop i header.php? Eller "flettet" ind.

Koden ser således ud i header.php

  <tr class="header">

    <td valign="middle"><?php echo '<a href="' . tep_href_link(FILENAME_DEFAULT) . '">' . tep_image(DIR_WS_IMAGES . 'oscommerce.gif', 'osCommerce') . '</a>'; ?></td>

  </tr>

og koden til flashen ser jo lidt anderledes ud. Er det overhovedet muligt at "flette" koderne sammen?

Matt
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2005 - 12:56 #9
Say what? Det giver absolut ikke mening.

Altså du vil gerne have et link i flash til at kalde det samme som ovenstående html-link? Så skal du jo på en eller anden måde få sendt url'en ind i flash eller kalde en generel wrapper-side.

--
Morten Barklund
Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 13:01 #10
nej. Kig her: www.nemmenumre.dk

I stedet for det toplogo vil jeg have en flash fil som toplogo...  på den måde. ;-)
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2005 - 13:11 #11
Okay? Men du kan ikke proppe et a-tag rundt om et flash-object - du er nødt til at lave linket i flash. Derudover er det da bare at indsætte <object> og <embed> koden for at flashobjekt og uploade swf-filen til serveren?
Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 13:37 #12
Okay, jeg kan høre jeg ikke er så meget inde i det...

Altså, nu har jeg lavet en kode som lyder således, men flashen er IKKE bred nok. Den skal være 900 bred, men det er kun baggrundsfarven som bliver bred nok. Se en test her: www.teleselskaberne.dk/teleshop

Koden:

<tr class="header">

    <TD WIDTH=900 HEIGHT=136 background="1.jpg"><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="900" height="136">
          <param name="movie" value="flashi/113.swf">
          <param name="quality" value="high">
          <param name="menu" value="false">
          <embed src="flashi/113.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="900" height="136"></embed>
        </object> </td> </a> </tr>
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2005 - 13:42 #13
Så må du jo rette din flash, så den bliver bred nok?
Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 13:44 #14
Dvs.du ved ikke hvordan det gøres ? med koder
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2005 - 14:07 #15
Har du ikke lavet grafikken inden i flash i den rigtige størrelse?
Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 17:02 #16
Det aner jeg ikke. Det er en flash fil jeg har købt.
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2005 - 17:07 #17
Well, så er du jo nødt til at lave grafikken i den rigtige størrelse? Du vil vel ikke have den strukket ud? Eller skal noget af den klippes af i bunden eller i toppen?
Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 17:08 #18
Jeg skal egentlig bruge en flash fil i bredre 900..  og har lige fundet ud af at den jeg har kun er 740
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2005 - 17:09 #19
Hvilket lidt er det, jeg prøver at sige :)
Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 17:12 #20
Ja det ved jeg nu. Kan du lave flash?
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2005 - 17:14 #21
Ikke grafik ;)
Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 17:33 #22
Æv...
Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 17:34 #23
Nå, ski da også være med det så. Så må jeg klemme shoppen lidt sammen... *GGG*
Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 17:34 #24
/closed
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2005 - 17:37 #25
Finfin
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2005 - 17:47 #26
men ligefrem tage alle pointene selv... :/
Avatar billede matti22 Nybegynder
27. juni 2005 - 17:49 #27
Sorry, men du hjalp mig jo ikke med noget. Kig mine kommentarer. har hele vejen igennem fundet ud af tingene selv
Avatar billede barklund Nybegynder
27. juni 2005 - 17:51 #28
Well, så er det da fjollet at forstyrre mig - og jeg skal da lade være med at bruge min tid på dig en anden gang :)