Avatar billede jytte Nybegynder
26. juni 2005 - 20:22 Der er 1 løsning

automatiser word-fletning med csv-filer

Jeg kan godt flette en wordskabelon med en csv-fil, men når da jeg har 100 csv-filer vil jeg gerne kunne skrive noget kode der gør det for mig.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede jytte Nybegynder
15. juli 2005 - 12:05 #1
Fik hjælp til følgende løsning:

  Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
    Dim filename As Object
        filename = "sti/flettefil.doc"
    Dim isVisible As Object = True
    Dim missing As Object = System.Reflection.Missing.Value
    Dim aDoc As Word.Document
    Dim form As Object = System.Text.Encoding.Default
        For Each csv As String In ListBox1.Items
            WordApp = New ApplicationClass
            WordApp.Visible = True
            aDoc = WordApp.Documents.Open(filename, missing, False, missing, _
            missing, missing, missing, missing, missing, missing, missing, isVisible)
            aDoc.Activate()
            WordApp.ActiveDocument.MailMerge.OpenDataSource(csv)
            WordApp.ActiveDocument.MailMerge.Destination = WdMailMergeDestination.wdSendToNewDocument
            WordApp.ActiveDocument.MailMerge.MainDocumentType = WdMailMergeMainDocType.wdFormLetters
            WordApp.ActiveDocument.MailMerge.Execute(True)
            WordApp.ActiveDocument.SaveAs(csv.ToLower().Replace(".csv", ".doc"))
            WordApp.ActiveDocument.Close(False)
            WordApp.Quit()
        Next
  End Sub

  Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
    openFileDialog1.Multiselect = True
        openFileDialog1.InitialDirectory = "sti/"
    If openFileDialog1.ShowDialog = DialogResult.OK Then
      For Each xx As String In openFileDialog1.FileNames
        ListBox1.Items.Add(xx)
      Next
    End If
  End Sub