Avatar billede clansite.dk Nybegynder
25. juni 2005 - 21:43 Der er 6 kommentarer

Problemer med GROUP BY

Hvordan kan det være at jeg ved følgende kode:
Set Rs1 = Conn.Execute("SELECT Format, SUM(Antal), Format, Prisen FROM bestilling WHERE id = '" & replace(request.servervariables("REMOTE_ADDR"), ".", "") & "' GROUP BY Format")
Do While NOT Rs1.EOF

Får fejlen:
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] You tried to execute a query that does not include the specified expression 'Prisen' as part of an aggregate function.
Avatar billede ksoren Nybegynder
25. juni 2005 - 22:09 #1
Hvis du gad følge op på dine gamle spørgsmål..
Avatar billede clansite.dk Nybegynder
25. juni 2005 - 22:15 #2
Beklager, ikke min bruger.. Sidder hos en kammeraterne. Bruger normalt ikke EXP...
Avatar billede softspot Forsker
26. juni 2005 - 01:02 #3
Mangler der ikke et felt i tabellen bestilling ved navn Prisen?
Avatar billede softspot Forsker
26. juni 2005 - 01:03 #4
Alternativt skal du gruppere på alle andre felter end det du summerer...
Avatar billede busschou Praktikant
26. juni 2005 - 01:13 #5
Det er vel fordi du grupperer på Format. Det er godt nok at du har Sum(Antal) for der vil gruperingen give dig summen af Antal ud for hvert Format
Men den ved ikke hvad den skal gøre ved Prisen.
Du skal derfor have prisen med i dit group by
I øvrigt er der vel ikke nogen grund til at selecte Format to gange?
Set Rs1 = Conn.Execute("SELECT Format, SUM(Antal), Prisen FROM bestilling WHERE id = '" & replace(request.servervariables("REMOTE_ADDR"), ".", "") & "' GROUP BY Format,Prisen")
Avatar billede sonnic Juniormester
03. juli 2005 - 16:01 #6
clansite.dk:
Har du ikke set de indlæg der er kommet på dine spørgsmål ?
http://www.eksperten.dk/spm/588012
Og fler andre.
Hvis du har, så burde du måske reflektere på dem.
Vi er flere der ikke har den store lyst til at besvare dine spørgsmål fremover ..........
Mvh Villy.