Avatar billede knocker Nybegynder
25. juni 2005 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lytte efter forbindelser, UDP

Dav.

Jeg har spottet lidt rundt omkring, bla. på google efter en mindre løsning til hvordan jeg lytter efter UDP connections via PHP, og indtil videre har jeg ikke fundet noget, som jeg umiddelbart kan se er brugbart.

Er der nogen som måske kunne give en hjælpende hånd?

Det hele kører på en phpbot, og idéen er, at den kommer til at modtage info fra 10+ servere. Derefter skal skidtet parses, og det tager jeg selvfølgelig selv hånd om.

Anyone? :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. juni 2005 - 15:27 #1
Har du prøvet at kigge på:
socket_create()
socket_bind()
og
socket_listen()
?
Avatar billede knocker Nybegynder
25. juni 2005 - 15:31 #2
Ja, men nogle steder siger de f.eks. at socket_listen ikke er egnet til UDP sockets bl.a., det er det som får mig til at gå lidt i selvsving.

Det jeg egentlig brænder mest efter, er måske en lille stump kode, hvor der blir oprettet en socket, der lytter på fx port 12345 og så kan den parse alle inbound connections - Parsingen tar jeg mig selvf. selv af, skal nok bare bruge et spark i den rigtige retning
Avatar billede coderdk Praktikant
27. juni 2005 - 10:29 #3
Der er et eksempel på hvordan man laver en UDP listener her: http://dk2.php.net/manual/en/function.socket-listen.php
Avatar billede knocker Nybegynder
27. juni 2005 - 15:53 #4
Ja, den er jeg klar over, men den er fuldstændig ubrugelig, til den måde mit system er sat op på.

Det while loop skaber problemer med socket_bind konstant, i og med at den bliver ved med at create/close osv .. Det jeg havde håbet på var, at der måske fandtes en løsning, hvorpå den lyttede konstant (uden at lukke og åbne i et while loop) og når der kom trafik, blev det smidt videre til en child process .. Men indtil videre er der ingen som har kunne give mig en løsning, mon nogen derude har en?
Avatar billede knocker Nybegynder
26. juli 2005 - 19:33 #5
Laver et nyt spørgsmål, med nye informationer jeg er kommet frem til.