Jeg er i gang med at lave er spil, hvor det skal være muligt at kunne indtast antallet af spillere der vil være med. Men er i tvivl om hvordan det gøres. Spillerne skal gemmes som globale variable i en header file.
Jeg har lavet en kort .c fil med en printf der siger ”indtast antallet af spillere”, så vil jeg lave en scanf der gemmer indtastningen, men er i tvivl om hvor den skal gemmes! Der skal laves det antal globale variable i min header file som brugerne nu indtaster.
Nå indtastningen er sket, skal der så åbnes en ny funktion hvor man kan indtaste de navne som skal spille med i spillet!
Problemet er at jeg ved ikk hvor mange globale variable der skal oprettes i min headerfile.. det afhænger af hvor mange spillere der skal være med.
som jeg har det nu kan det/skal der være 3 spiller med. Mine globale variable er: char ALine[256], HLine[256], POLine[256], Line[20], player1[10], player2[10], player3[10];
men isteden for player1, player2, player3 vil jeg gerne have en flexible varibale der kan ændres alt efter hvor mange spiller der skal spille med
Det nemmeste er hvis du kan definere en øvre grænse for hvor mange spillere der maksimalt kan være. Så kan du bare lave et array af den størrelse. Hvis ikke, er du nødt til som arne_v foreslår at lave en liste.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.