Avatar billede advancedweb Nybegynder
24. juni 2005 - 13:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Finde position af objekt

Er det muligt at finde positionen af f.eks. en div, når der i style ikke er defineret nogen left: X px;

altså et eller andet som document.GetElementById("id").position.left

altså hvor mange pixels objektet er fra venstre så man nedennunder kan sætte en boks der er samme afstand fra venstre go derved flugter med boksen ovenover.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
24. juni 2005 - 14:16 #1
document.GetElementById("id").style.top

ikke testet
Avatar billede advancedweb Nybegynder
24. juni 2005 - 14:21 #2
nope... den tager jo bare top:Xpx; fra style, men den er jo ikke defineret :)
Avatar billede olebole Juniormester
24. juni 2005 - 15:16 #3
<ole>

- afstand fra venstre i forhold til hvilket element? Er det udfra browserens (0,0), du ønsker koordinaterne?

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
24. juni 2005 - 15:18 #4
Du kan evt. prøve med denne:

function getPos(elm) {
    for(var zx=zy=0;elm!=null;zx+=elm.offsetLeft,zy+=elm.offsetTop,elm=elm.offsetParent);
    return {x:zx,y:zy}
}

var bla = document.getElementById("gnu");
alert( getPos(bla).x )
Avatar billede advancedweb Nybegynder
24. juni 2005 - 18:04 #5
olebole... jeps, tak det virker.

Post lige et svar!
Avatar billede olebole Juniormester
24. juni 2005 - 19:02 #6
- til dig fra PostMand Ole  :)