Avatar billede niels_henriksen Nybegynder
24. juni 2005 - 13:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stored Procedure: Hente beregning fra anden Stored Procedure

Jeg er ved at lave et system med prisberegning. Jeg har lavet en stored procedure til at beregne en pris og nu skal jeg til at lave en stored procedure hvor jeg kan vælge en varegruppe og derefter indsætte en beregnet pris.

Min prisberegning hedder: BeregnPris og den skal bruge paramtere som @Antal, @Kundenummer og @Varenummer

Min varegruppe-procedure ser ud som følger:

create procedure varegruppe
as

-- her henter jeg hele varelisten ind i en fiktiv tabel
select itemnumber,quantity,itemname into #templiste from stocktable where itemgroup='gruppenavn'

-- her er det så tanken at jeg skal indsætte prisen
select [her skal prisen være],itemnumber,quantity,itemname from #templiste

Er der nogle der har et godt forslag?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2005 - 14:00 #1
hvorfor er det nødvendigt med en temporær tabel ?

var det ikke bedre med en function fremfor en stored procedure ?
Avatar billede niels_henriksen Nybegynder
24. juni 2005 - 16:19 #2
Nu har jeg prøvet mig frem og det viste sig at jeg skulle smide prisberegningen i en function og nu kører det kanon godt...
Avatar billede mnoer Nybegynder
24. juni 2005 - 16:20 #3
hvad er fordelen ved en funktion frem for en sp?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2005 - 16:28 #4
den returnerer en værdi ligesom indbyggede funktioner RTRIM, DATEPART etc.
Avatar billede mnoer Nybegynder
24. juni 2005 - 16:36 #5
en sp kan da også returnere en/flere værdier?
men kan godt se fordelen af funktioner i nogle tilfelde.
Tror også det er en smags-sag, eller hvad man er vant til :)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juni 2005 - 16:39 #6
ja, men syntaxen er ikke lige så bekvem som function i denne sammenhæng