Avatar billede xbobby Nybegynder
24. juni 2005 - 12:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Speciel browser detector til Opera

Hej med jer

Jeg har brug en javascript browser detector der kan ligge i body. Den skal hvis der er tale om en Opera browser vise neden nævnte iframe

<iframe src="opera.htm" name="iframe" width="431" height="191" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>

og ved alle andre browser typer, skal den visse denne iframe

<iframe src="not_opera.htm" name="iframe" width="431" height="191" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>

Jeg har brug for noget konkret javascript kode, da jeg ikke er nogen haj til javascript.

Hvad siger eksperterne?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. juni 2005 - 14:57 #1
Avatar billede olebole Juniormester
24. juni 2005 - 15:09 #2
<ole>

<iframe id="myFrame" width="431" height="191" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>

<script type="text/JavaScript">
var loc = (navigator.userAgent.toLowerCase().indexOf("opera")!=-1)? "opera.htm" : "not_opera.htm";
document.getElementById("myFrame").src = loc;
</script>

Så bruger du én iframe, hvori det korrekte dokument loades. Brug i øvrigt aldrig navne/identifiers, der kan misforståes. Ordet 'iframe' bør du i hvert fald ikke bruge  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede xbobby Nybegynder
24. juni 2005 - 18:10 #3
Tak for begge forslagene :-)

Ole's forslag var klart det bedste, så han får de 60 point i dette spørgsmål.
Tak for de vise ord med name og ikke at kalde det iframe, den har jeg taget til mig :-)

Så smid et svar ole.

Hvis det i en anden situation er nescape der er problemet, hvad skal jeg skrive, bare netscape i stedet for opera i ovennævnte kode?
Avatar billede xbobby Nybegynder
29. juni 2005 - 12:27 #4
olebole smid et svar så jeg kan lukke spørgsmålet :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. juni 2005 - 12:40 #5
Jeg tror at han er på vej.. men han er vist ikke så ung mere ;-)
hehehe :-)

/theSurfer
Avatar billede xbobby Nybegynder
07. juli 2005 - 11:01 #6
Hej Ole

Da du ikke svar på mine to kommentarer med at smide et svar, mås det være fordi du ikke er interesseret, så jeg lukker spørgmålet nu. Hvis du senere skulle værer interreseret, så finder vi ud af det.