Avatar billede bodyguard Nybegynder
24. juni 2005 - 08:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vis indhold af mappe

Hejsa

Jeg har et script som trænger til at blive fornyet lidt.

<%
folder = Server.Mappath("../web/images/uploaded/")

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fso.GetFolder(folder)

Set fc = f.Files
%>
              <SELECT class=dropdown style="WIDTH: 150px" onchange="_Format(Editor1,'insertImage',this.options[this.selectedIndex].value);this.selectedIndex=0;">
              <OPTION value=Images selected>Diverse Billeder</OPTION>
<%
For Each f1 in fc
response.write f1.name & "<option value='../web/images/uploaded/" & f1.name & "'>" & f1.name & "</option>"
Next
%>
</SELECT>

Scriptet her henter alle billeder i en bestemt mappe. Jeg søger et script som henter alle billeder fra mappen "Uploaded/" og scriptet skal også medtage under mapper.

Jeg vil gerne have at strukturen i SELECT boksen er sådan her:

[BILLEDER]
-> UNDER MAPPE#1 (fed skrift, Uppercase)
-- billedefil.jpg
-- billedefil.bmp
-- billedefil.gif

-> UNDER MAPPE#1 (fed skrift, Uppercase)
-- billedefil.jpg
-- billedefil.bmp
-- billedefil.gif

Håber der er en frisk sjæl :)
Avatar billede bodyguard Nybegynder
24. juni 2005 - 08:07 #1
*MAPPE#2
Avatar billede goose Nybegynder
24. juni 2005 - 08:56 #2
Den skulle være her bortset fra du ikke kan bruge fed skrift i select bokse:

<%
Set myFso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Set myFolder = myFso.GetFolder(Server.MapPath("/Uploaded"))

Set SubFolders = myFolder.SubFolders

response.write "<select>"
For Each folder in subFolders
Response.Write "<option>" & ucase(folder.Name) & "</option>"

Set myFso2 = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set myFolder2 = myFso2.GetFolder(Server.MapPath("/Uploaded/" & folder.Name))
Set files = myFolder2.files

For Each file in files
    Response.Write "<option> -------> " & file.Name & "</option>"
Next
Set files = Nothing
Set myFolder2 = Nothing
Set myFso2 = Nothing

Next

Set myFolder = Nothing
Set myFso = Nothing
response.write "</select>"
%>

/Goose
Avatar billede bodyguard Nybegynder
24. juni 2005 - 09:52 #3
Der mangler lige at i option skal der ligges value ind med den fulde sti ...
Avatar billede goose Nybegynder
24. juni 2005 - 10:10 #4
<%
Set myFso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Set myFolder = myFso.GetFolder(Server.MapPath("/Uploaded"))

Set SubFolders = myFolder.SubFolders

response.write "<select>"
For Each folder in subFolders
Response.Write "<option>" & ucase(folder.Name) & "</option>"

Set myFso2 = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set myFolder2 = myFso2.GetFolder(Server.MapPath("/Uploaded/" & folder.Name))
Set files = myFolder2.files

For Each file in files
    Response.Write "<option value=""/Uploaded/"& folder.Name &"/"& file.Name &"""> -------> " & file.Name & "</option>"
Next
Set files = Nothing
Set myFolder2 = Nothing
Set myFso2 = Nothing

Next

Set myFolder = Nothing
Set myFso = Nothing
response.write "</select>"
%>

/Goose
Avatar billede freakstyle Nybegynder
24. juni 2005 - 18:02 #5
Du kan lave en optgroup hvis du gerne vil have fed skrift til overskrifterne.
http://www.w3schools.com/tags/tag_optgroup.asp
Avatar billede softspot Forsker
25. juni 2005 - 01:04 #6
Her er et foreslag i en rekursiv udgave (som tager alle underkataloger):

<%@ language="vbscript" %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" >

<html>
  <head>
    <title>Eksempel på generering af katalogstruktur</title>
  </head>
  <body>

    <form id="Form1" method="post">
<%
Sub RecurseDir(objFolder)
    response.write "<optgroup label=""" & objFolder.name & """>" & vbCrLf
    For Each f in objFolder.Files
        response.write "<option value=""" & objFolder.path & "\" & f.name & """>" & f.name & vbCrLf
    Next
    response.write "</optgroup>"

    For Each f in objFolder.SubFolders
        RecurseDir(f)
    next
End Sub

scriptName = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
pathEnd = instrrev(scriptName,"/")
baseFolder = left(scriptName, pathEnd)
path = Server.Mappath(baseFolder)

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fso.GetFolder(path)

%>
      <SELECT class=dropdown style="WIDTH: 150px" onchange="_Format(Editor1,'insertImage',this.options[this.selectedIndex].value);this.selectedIndex=0;">
    <OPTGROUP Label="Diverse Billeder">
<%
RecurseDir(f)
set fso = nothing
%>
    </OPTGROUP>
      </SELECT>
    </form>

  </body>
</html>
Avatar billede bodyguard Nybegynder
06. juli 2005 - 15:56 #7
softspot>

Kan du lave en funktion så at man kan definere en sti? jeg vil nemlig gerne have indholdet af: ../Uploads/

er det muligt at definere hvilke typer af filer man vil have vist?
Avatar billede softspot Forsker
03. oktober 2005 - 22:06 #8
Mht. at definere hvilken sti du vil vise filer for, kan du bare ændre variablen baseFolder til f.eks.:

baseFolder = "../Uploads/"

I nedenstående kode har jeg ændret funktionaliteten således den muliggør filtrering på extensions (du angiver en semikolonsepareret streng af extension som må fremgå af dropdown listen):

<%@ language="vbscript" %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<html>
  <head>
    <title>Eksempel på generering af katalogstruktur</title>
  </head>
  <body>

    <form id="Form1" method="post">
<%
Sub RecurseDir(objFolder, strFilter)
  dim objFldr, strOptions, strOptGroup, iExtPos, f, fls, fldrs, strExt

  set objFldr = objFolder
  on error resume next
  set fls = objFolder.Files
  if err.number = 0 then
    For Each f in fls
      iExtPos = InStrRev(f.name, ".")
      If iExtPos > 0 and iExtPos < len(f.name) Then
        strExt = Right(f.name, len(f.name) - iExtPos)
        ' Hvis aktuelle extension eksisterer i filterlisten,
        ' så kan den medtages i dropdownlisten
        If InStr(1, ";" & strFilter & ";", ";" & strExt & ";") > 0 Then
          strOptions = strOptions & "<option value=""" & objFolder.path & "\" & f.name & """>" & f.name & "</option>" & vbCrLf
        End If
    Next
  end if
  on error goto 0

  ' Vis kun gruppen hvis der er nogle filer i den
  if len(strOptions) > 0 then
    strOptGroup = "<optgroup label=""" & objFolder.name & """>" & vbCrLf
    Response.Write strOptGroup & strOptions & "</optgroup>"
  end if

  on error resume next
  set fldrs = objFldr.SubFolders
  if err.number = 0 then
    For Each f in fldrs
      RecurseDir f, strFilter
    Next
  end if
  on error goto 0
End Sub

baseFolder = "../uploads/"
'scriptName = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
'pathEnd = instrrev(scriptName,"/")
baseFolder = left(scriptName, pathEnd)
path = Server.Mappath(baseFolder)

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fso.GetFolder(path)

%>
      <select class=dropdown style="width:150px" onchange="_Format(Editor1,'insertImage',this.options[this.selectedIndex].value);this.selectedIndex=0;">
        <optgroup label="Diverse Billeder">
<%
RecurseDir f, "jpg;jpeg;gif"
set fso = nothing
%>
        </optgroup>
      </select>
    </form>
  </body>
</html>
Avatar billede bodyguard Nybegynder
05. oktober 2005 - 20:15 #9
Lille fejl:
**************

Server.MapPath() error 'ASP 0171 : 80004005

Missing Path

/www/admin/includes/cms_top.asp, line 155

The Path parameter must be specified for the MapPath method.
Avatar billede softspot Forsker
05. oktober 2005 - 20:26 #10
prøv lige at fjerne den linie hvor der står

baseFolder = left(scriptName, pathEnd)
Avatar billede bodyguard Nybegynder
05. oktober 2005 - 20:28 #11
Jeg har kigget på det og ændret dette:
****************************************

baseFolder = "../uploads/"
scriptName = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
pathEnd = instrrev(scriptName,"/")
'baseFolder = left(scriptName, pathEnd)
path = Server.Mappath(baseFolder)

Problemet er bare at billedet får denne sti:
../uploads/D:\web\makhosting.dk\tpradio\www\uploads\TPradio\Henning/PR924.jpg
Avatar billede bodyguard Nybegynder
05. oktober 2005 - 20:46 #12
Er det svært at ordne det sti problem?
Avatar billede softspot Forsker
05. oktober 2005 - 21:13 #13
Næh, jeg tror jeg har en løsning her:

<%@ language="vbscript" %>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<html>
  <head>
    <title>Eksempel på generering af katalogstruktur</title>
  </head>
  <body>

    <form id="Form1" method="post">
<%
Sub RecurseDir(objFolder, strFilter, strPhysicalPath, strVirtualPath)
  dim objFldr, strOptions, strOptGroup, iExtPos, f, fls, fldrs, strExt

  set objFldr = objFolder
  on error resume next
  set fls = objFolder.Files
  if err.number = 0 then
    For Each f in fls
      iExtPos = InStrRev(f.name, ".")
      If iExtPos > 0 and iExtPos < len(f.name) Then
        strExt = Right(f.name, len(f.name) - iExtPos)
        ' Hvis aktuelle extension eksisterer i filterlisten,
        ' så kan den medtages i dropdownlisten
        If InStr(1, ";" & strFilter & ";", ";" & strExt & ";") > 0 Then
          strFilePath = replace(replace(objFolder.path, strPhysicalPath, strVirtualPath,1,-1,vbTextCompare),"\","/")
          strOptions = strOptions & "<option value=""" & strFilePath & "/" & f.name & """>" & f.name & "</option>" & vbCrLf
        End If
    Next
  end if
  on error goto 0

  ' Vis kun gruppen hvis der er nogle filer i den
  if len(strOptions) > 0 then
    strOptGroup = "<optgroup label=""" & objFolder.name & """>" & vbCrLf
    Response.Write strOptGroup & strOptions & "</optgroup>"
  end if

  on error resume next
  set fldrs = objFldr.SubFolders
  if err.number = 0 then
    For Each f in fldrs
      RecurseDir f, strFilter, strPhysicalPath, strVirtualPath
    Next
  end if
  on error goto 0
End Sub

baseFolder = "../uploads/"
'scriptName = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
'pathEnd = instrrev(scriptName,"/")
'baseFolder = left(scriptName, pathEnd)
path = Server.Mappath(baseFolder) & "\"

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fso.GetFolder(path)

%>
      <SELECT class=dropdown style="WIDTH: 150px" onchange="_Format(Editor1,'insertImage',this.options[this.selectedIndex].value);this.selectedIndex=0;">
<%
if not f is nothing then
  RecurseDir f, "jpg;jpeg;gif", path, baseFolder
end if
set fso = nothing
%>
          </SELECT>
    </form>

  </body>
</html>
Avatar billede bodyguard Nybegynder
05. oktober 2005 - 21:37 #14
Uhhh det virker :)

Kan jeg ikke få dig til at lægge et svar :)
Avatar billede softspot Forsker
05. oktober 2005 - 21:40 #15
Ja da! :D
Avatar billede softspot Forsker
05. oktober 2005 - 23:22 #16
Tak for point :)