Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
23. juni 2005 - 22:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

update- og insert trigger der sætter currentuser og time

Hubba,
I MSACC har jeg brugt currentuser eller environ("USERNAME") for at få aktuel bruger ind i et felt som default værdier.

Er der mulighed for at fange currentuser i sql som default værdi samt ved en update trigger, således at man f.eks. altid kan se hvem der har foretaget sidste ændring.

Brugte for noget tid siden et eksempel fra MSDN, men basen er røget ud for længst.

Any ideas?
:-)
- B
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 22:19 #1
USER

vil jeg tro

men logger dine brugere på med forskellige brugernavne ?
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
28. juni 2005 - 22:39 #2
Sorry den lange ventetid.
Ikke på databasen men på domænet, ja.
så det er windows logon den skal finde og stemple.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2005 - 22:42 #3
snakker vi en applikation (en .EXE fil som køres på client) eller snakker vi
noget web applikation ?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2005 - 22:43 #4
hvis det første så bør USER virke

det andet er nok mere tvivlsomt
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
29. juni 2005 - 17:44 #5
Det er en applikation.
Applikationen kender brugernavnet igennem ENVIRON("username") eller lignende funktion, men SQL'en finder ikke brugeren igennem USER.
Jeg har prøvet at sætte default værdien på feltet til user som jeg gør det med Getdate() med et CreateDate felt. Her kommer der godt nok brugernavn på i enterpricemanageren, men logger jo på igennem en applikation der anvender SQL driver eller ODBC driver og med NT konto i stedet for SQL konto, så går det i kage.
I MSACC .mdb filer kan defaultværdien jo sættes til environ("USERNAME") (alt efter sandbox mode) men der går kage i den med en sql tabel der har USER som defaultværdi og det gør helt galt når jeg har en update trigger hvor jeg anvender USER.

Any clues?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2005 - 19:45 #6
no
Avatar billede venne Nybegynder
12. juli 2005 - 09:41 #7
Jeg ved ikke om du stadig har problemet, men du kan prøve SYSTEM_USER.

Der er en længere forklaring her:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/acdata/ac_8_con_11_0h6b.asp
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
22. juli 2005 - 10:04 #8
venne:
Kan du sende en bevarelse?

System_user virker fint. Dog kommer både domænenavn og brugernavn med, men det er helt OK.

:-)
Bjørn
Avatar billede bjorn_jeppesen Nybegynder
24. juli 2005 - 13:15 #9
Nå, Venne.....

Du skal vel have lidt points?
:-) Bjørn
Avatar billede venne Nybegynder
12. august 2005 - 09:02 #10
Jojo, jeg skal bare lige hjem fra ferie og pløje mig igennem en milliard million mails...