Avatar billede -sofus- Nybegynder
23. juni 2005 - 13:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Resize 2 gange med ASPupload

Jeg har en kode, som skal resize et billede så det er 235px bredt, og lave et thumbnail som er 100px bredt.

Den uploader billedet, og laver en thumbnail, men den resizer ikke til 235.

<%
    Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
    Set Jpeg = Server.CreateObject("Persits.Jpeg")

    Upload.OverwriteFiles = False
    On Error Resume Next

    Jpeg.Width = 235

    Count = Upload.Save("d:\web\billeder")
%>

<FONT SIZE=3 FACE="Arial" COLOR=#0020A0>
<h2>Success! <% = Count %> file(s) have been uploaded.</h2>
</FONT>

<% For Each File in Upload.Files %>

<%
    Jpeg.Open File.Path
    Jpeg.Width = 100
    Jpeg.Save Server.MapPath(".") & "\thumb_" & File.FileName

%>
<% Next %>
Avatar billede mnoer Nybegynder
24. juni 2005 - 16:27 #1
jeg er ikke helt sikker på hvad dit problem er??
kender ikke så meget til Persits, men du skriver Jpeg.Width = 100 lige før du gemmer billedet, så er det vel ikke underligt at billedet er 100 bredt når du gemmer det.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
27. juni 2005 - 11:49 #2
Jeg skal bruge et billede som er 235px bredt, og et thumbnail som er 100px bredt
Avatar billede hirtshals Nybegynder
27. juni 2005 - 13:14 #3
Du gemmer rigtig nok dit billede først med en størrelse på 235px - dernæst åbner du det samme billede igen - og resizer til 100px - derved bliver 235px billedet overskrevet.

Løsning:
Efter du har uploadet billedet bliver du nødt til at tage en kopi af det vha Filesystem objektet - og dernæst resize kopien

F.eks

dim OrgImage, CopyIMage

'Creating FileSystemObject
Set objFS = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

'OrgImage er billedet lige uploadet
OrgImage = "d:\web\billeder\DetUploadedebilledesNavn.jpg"
CopyIMage = "d:\web\billeder\DetUploadedebilledesNavn_Thumb.jpg"

objFS.CopyFile OrgImage, CopyImage, true

Jpeg.Open CopyImage
Jpeg.Width = 100
Jpeg.Save CopyImage