Avatar billede phuong Nybegynder
23. juni 2005 - 11:48 Der er 2 kommentarer

Skifte side i et datagrid (PageIndexChanged)

Hej eksperter!

Jeg kan ikke rigtigt få skiftet side i mit datagrid. Jeg har brugt en usercontrol (besked.ascx) i min datagrid.
Første side i mit datagrid virker fint, men når der skiftes side, bliver mit layout til datagriddet kun vist og alt data forsvundet. Her er noget kode:

Siden der viser mit datagrid:

Private Sub Page_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        If Not Page.IsPostBack Then
            DoDatabind()
        End If
      End Sub

    Private Function GetDataset() As DataSet
        Dim dsTagwall As New DataSet
        If Not Cache("Tagwall") Is Nothing Then
            Return Cache("Tagwall")
        End If
        dsTagwall.ReadXml(Server.MapPath("db\tagwall.xml"))
        Cache("Tagwall") = dsTagwall
        Return dsTagwall
    End Function

    Private Sub DoDatabind()
        Dim objDataView As DataView
        objDataView = GetDataset().Tables(1).DefaultView
        dgVisBeskeder.DataSource = objDataView
        dgVisBeskeder.DataBind()
    End Sub

    Private Sub dgVisBeskeder_PageIndexChanged(ByVal source As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DataGridPageChangedEventArgs) Handles dgVisBeskeder.PageIndexChanged
        dgVisBeskeder.CurrentPageIndex = e.NewPageIndex
        Dim ds As New DataSet
        Dim xmlDokument As New XmlDocument
        ds.ReadXml(Server.MapPath("db\tagwall.xml"), XmlReadMode.Auto)
        dgVisBeskeder.DataSource = ds.Tables(1)
        dgVisBeskeder.DataBind()
        'DoDatabind()
    End Sub

Håber i kan finde min fejl ...
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
13. april 2007 - 12:29 #1
Jeg håber ikke jeg er for sent på den ? :-) Men det er jeg sikkert

Tagget til dit datagrid kan evt se således ud?
<asp:datagrid id="Datagrid1" runat="server" PageSize="15" ShowFooter="True" GridLines="None" cellspacing="2" CellPadding="3" AutoGenerateColumns="False" AllowPaging="True" Width="100%">
'''dine kollonner
<PagerStyle HorizontalAlign="Center" Mode="NumericPages"></PagerStyle>
</asp:datagrid

I din codehehind skirver du så:
    Private Sub Datagrid1_PageIndexChanged(ByVal source As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DataGridPageChangedEventArgs) Handles Datagrid1.PageIndexChanged
        Datagrid1.CurrentPageIndex = e.NewPageIndex
        BindDataGrid()
    End Sub
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
13. april 2007 - 12:29 #2
Men det var måske ikke det du ledste efter