Avatar billede michaelc Nybegynder
23. juni 2005 - 10:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af foldere imellem maildatabaser

Hej eksperter,

Jeg har behov for at kopiere en række foldere (med indhold) fra en inbox til en anden. Kan man det ? Hvordan ? Notes 6.03

Mvh. MC
Avatar billede wise Seniormester
23. juni 2005 - 10:39 #1
Jeg tror desværre kun du kan kopiere de enkelte mails, med almindelig copy-paste. Hvis andet er muligt vil jeg da også gerne høre det ...
Avatar billede noteshotline Nybegynder
23. juni 2005 - 15:57 #2
Man kan maile dokumenter fra én database til den anden.

Hvis du kan finde en metode til at tilføje den folder, som mailene kommer fra til f. eks subject, kan den modtagende maildatabase fordele mailene i diverse foldere.

/Hans Holt
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
23. juni 2005 - 16:24 #3
Du skriver ikke om der er tale om en backend eller en UI operation, men da det lyder som noget man ikke kommer udfor hver dag (jeg har aldrig kendt nogen med dette behov før) så regner jeg med UI.

Lav en agent i din source database, der sætter et felt på et markeret dokument hvori det aktuelle view/folder navn angives.

Så åbner du din source database, åbner en af de pågældende foldere markere alle dokumenter, afvikler ovenstående agent, kopiere mailsne via udklipsholder, skifter til target database og paster dem ind her. Dette gentages for alle de pågældende mapper.

Jeg antager at de pågældende mapper er ens - så kopier det view der har været skabelon for dem til target databasen. (med mindre der er et sådan her i forvejen)

I target databasen laver du en agent, der leder efter mails/dokumenter med det felt du oprettede på dem i source basen. Dernæst skal agenten putte mailsne ned i den mappe der er nævnt i feltet - husk at angive skabelon viewet.

Hokus pokus så er den vist klaret - nu mangler du så bare at kode et par linier ;-)
Avatar billede jogii Nybegynder
27. juni 2005 - 12:06 #4
Hvor mange postkasser (og mapper) drejer dette her sig om? Hvis det er et fåtal, så brug endelig wise's løsning (marker flere mail ad gangen, op til 2000 styk på en gang, <Ctrl C>, placer dig i den passende målmappe,<Ctrl V>).

Hvis det er mange forskellige mapper i mange databaser, så udvid med pr0gm4n's løsning, der gør det besværlige arbejde med placering i de rigtige mapper til en nemmere opgave.

Der kan også programmeres helt andre løsninger, som bl.a. findes i den indbyggede Arkiveringsfunktion. Nogle gange kan man udnytte arkiveringsfunktionen på en kreativ måde så man ikke behøver at programmere noget.
Avatar billede michaelc Nybegynder
28. juni 2005 - 15:55 #5
Det er i første omgang 1 mailboks m. 100 mapper/undermapper, brugt som "salgsstøtte" system. Jeg bruger den manuelle metode, som wise anbefaler, men tak for indlæg fra alle og læg et svar hvis i ønsker point.